سه‌شنبه، 21 شهریور 1402 - 18:06

تشکیل کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین در البرز

مشاور استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری البرز از تشکیل کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین ذیل قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان خبر داد.

البرز. امیدبانوان؛ «معصومه آقائی» در اولین نشست کارگروه مقابله با سقط غیرقانونی جنین گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان مهمترین تصمیم در حوزه افزایش جمعیت احکام متعددی در موضوع پیشگیری و کاهش سقط جنین عمدی و جنایی وضع نموده است و مطابق مصوبه ی بند ۳ جلسه ۱۴۷ شورای اجتماعی کشور مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ کار گروه ویژه مقابله با سقط غیر قانونی جنین در ستاد ملی جمعیت تشکیل گردید.

 او در ادامه افزود: در همین راستا و بر اساس مصوبه بند ۵ چهارمین جلسه کارگروه ویژه مقابله با سقط غیرقانونی جنین ستاد ملی جمعیت کارگروه متناظر استانی با ریاست دبیر قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان و دبیری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تشکیل شد.

 آقائی  خاطرنشان کرد: در این کارگروه دادستان مرکز استان به عنوان نائب رئیس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کرج، فرماندهی انتظامی استان، پلیس فتا ناحیه انتظامی استان، مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری، اطلاعات استان، فرماندهی بسیج مستضعفین استان، سازمان اطلاعات سپاه امام حسن مجتبی(ع)، نظام پزشکی استان، پزشکی قانونی و ۳ نفر نماینده مردمی عضو کارگروه می‌باشند. 

در ادامه دبیر کارگروه نسبت به تبیین و ابلاغ آیین‌نامه اقدام و گزارشی از اهمیت تشکیل کارگروه، عوامل موثر در مسئله سقط جنین در استان و مهمترین چالش‌های موجود در مقابله با سقط و همچنین اقدامات دانشگاه و راهکارهای پیشنهادی را مطرح نمود.

کدخبر: 15360


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise