سه‌شنبه، 15 فروردین 1402 - 20:29

افزایش ۲۵ درصدی سوءتغذیه زنان و دختران

بیش از یک میلیارد زن و دختر نوجوان با سوءتغذیه مواجه هستند که این موضوع تاثیرات گسترده‌ای بر سلامت، اقتصاد و رفاه دارد.

دخترانه. همسرانه. مادرانه؛ امید بانوان؛‌ ایسنا به نقل از ویفروم نوشت، بسیاری از مشکلات مانند افزایش شدید قیمت مواد غذایی، تغییرات آب‌وهوا و تأثیر همه‌گیری خطر ابتلا به بحران تغذیه را به یک مشکل بزرگ‌ در سال ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند و تغذیه موضوعی است که به‌ طور گسترده نادیده گرفته می‌شود.

هر مادری بهترین‌ها را برای فرزندش می‌خواهد اما بحران تغذیه به این معناست که بسیاری از کودکان قبل از تولد نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

بیش از یک میلیارد دختر و زن نوجوان از سوءتغذیه، کمبود ریزمغذی‌ها و کم‌خونی رنج می‌برند و این امر نابرابری‌های جنسیتی را تقویت می‌کند؛ یادگیری و دستمزد را محدود می‌کند و زندگی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

گزارش جدیدی از یونیسف نشان می‌دهد که بحران جهانی غذا در حال عمیق‌تر کردن مشکل است و سوءتغذیه حاد مادران بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در کشورهایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند، یک‌چهارم افزایش یافته است.

تغذیه نامناسب و مسائل مرتبط با آن می‌تواند پیامدهای مهم و طولانی در زندگی فرد داشته باشد که شامل دفاع ضعیف‌تر در برابر بیماری‌ها و عفونت‌ها، کاهش توانایی یادگیری و کاهش رشد است.

تغذیه نامناسب مادر می‌تواند خطر مرده‌زایی، مرگ نوزاد و زایمان زودرس را افزایش دهد. همچنین این موضوع می‌تواند بر رشد جنین تاثیر بگذارد و تأثیرات مادام‌العمر ایجاد کند.

بیش از دوسوم از دختران و زنان نوجوانی که کمبود وزن دارند، در جنوب آسیا و جنوب صحرای آفریقا زندگی می‌کنند و این مناطق همچنین محل زندگی ۶۰ درصد زنان و دختران مبتلا به کم‌خونی هستند اما تفاوت قابل‌ توجهی بین کشورها و مناطق وجود دارد.

افزایش فقر و نابرابری این احتمال را افزایش می‌دهد که مردم به سمت غذاهای ارزان و ناسالم روی آورند. مجموعه‌ای از بحران‌های محلی و جهانی می‌تواند در سال ۲۰۲۳ با هم ترکیب شوند و مشکل زنان و دختران را در چندین منطقه از جهان تشدید کنند.

بیماری همه‌گیر کنونی تأثیر مخربی بر امنیت‌ غذایی داشته که به‌ طور نامتناسبی بر زنان و دختران تأثیر گذاشته است.

کدخبر: 13247


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise