کتاب خوب_ امیدبانوان؛ فهرست کارها یکی از سادهترین سیستمهای مدیریت وظیفه روزانهای است که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد. با این حال همچنان میلیونها نفر را ناامید میکند. شاید شما هم یکی از آنها باشید.ا
ولاً، این مسئله تقصیر شما نیست. افراد معدودی آموزش اصولی برای نحوه ایجاد فهرستهای مؤثر دریافت میکنند. بهندرت این مهارت در مدرسه آموزش داده میشود. و زمانی که اکثر ما وارد محل کار میشویم، رویکردی ضعیف و نامؤثر را برای به انجام رساندن وظایف به کار میگیریم.
ثانیاً، بدون آموزش اصولی، احتمالاً شما از شیوهٔ مدیریت وظیفهای استفاده میکنید که تواناییتان در انجام کارها را از بین میبرد.
بدون یک استراتژی اصولی برای مدیریت کارها، روزهایمان به شدت از کنترل خارج میشوند. همانطور که کارهای با اولویت بالا از سررسیدشان میگذرند، میزان استرسمان فوقالعاده افزایش مییابد.
فرمول برنامهریزی، کتاب کوتاهی است که طراحی شده تا به شما کمک کند در سریعترین زمان ممکن شروع به کار کنید.
زاهاریادس در این راهنمای عملی به شما نشان میدهد که چگونه کارهایتان را مدیریت کنید و برنامههایی بنویسید که کمک کنند مهمترین کارتان را به انجام برسانید.
این راهنمای عملی برای سرسری گرفتن و کنارگذاشته شدن نوشته نشده است. بلکه برای خوانده شدن و بهکارگیری است.
- برخی از نکاتی که در این کتاب میآموزید:
- ۸ دلیل اینکه چرا در انجام فهرست کارهای روزانهٔ خود شکست میخورید.
- ۱۰ مورد از مشهورترین سیستمهای برنامهریزی (و نقاط ضعف آنها)
- آموزش قدم به قدم ایجاد یک برنامهی کامل
- چگونگی حفظ سیستم برنامهریزی خود
- نقاط قوت و نقاط ضعف برنامههای کاغذی و آنلاین
- طرز کار فهرستهای برنامهریزی و تقویمها درکنار هم
- کتاب فرمول برنامهریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرستهای کاری را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم
- این کتاب به افرادی که مایل هستند زندگی مرتبتر و اتلاف وقت کمتری داشته باشند، پیشنهاد میشود.
- بخشی از کتاب فرمول برنامهریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرستهای کاری
- دلیل ۱: هدف برنامهها را اشتباه متوجه شدید
- چرا برنامهریزی میکنید؟ امیدوارید چه چیزی را با آن بدست آورید؟ بیشتر افراد پاسخ میدهند: تا کارها را به انجام برسانیم. ولی این مقصود یک برنامهٔ درست طراحی شده نیست.
- هدف اصلی فهرست کارهای برنامهریزی شدهٔ شما کمک برای سازماندهی امور و پروژههایتان، و توجه ویژه به موارد مهم است. اینکار به شما اجازه میدهد همه چیز را از ذهنتان بیرون کنید و احتمال فراموشی کارها کمتر میشود. با نوشتنشان، آنها را در یک مکان جمع خواهید کرد و یک دیدِ کلی، از بزرگترین اولویتهایتان بدست میآورید.
- مدیریت فهرستی از کارها که جلوی رویتان نمایش داده شده بسیار آسانتر از زمانی است که همان فهرست در سرتان میچرخد. راحتتر میتوانید امور را برطبق موعد مقرری که دارند سازماندهی و روزتان را بر پایهٔ آن برنامهریزی کنید. این نکته، به تنهایی کمک میکند روی مهمترین مشغلهٔ خود تمرکز کنید.
- اکثر افراد کارکردِ فهرستهای کاری را اشتباه متوجه میشوند. آنها تصور میکنند که فهرست کارها، ابزاری است که باید در انجام همهٔ امور، به آنها کمک کند. اما برخلاف این تصور، یک برنامهٔ اصولی، توجه شما را روی کار درست متمرکز خواهد کرد و مانع از به حاشیه رفتن شما به خاطر موارد غیر ضروری میشود.
- برنامه شما ابزاری برای به انجام رساندن همه چیز نیست. بلکه وسیلهای است که تضمین خواهد کرد کارهای درست را انجام میدهید.
- درک تفاوت این دو مهم میباشد. اگر مقصود برنامههای خود را اشتباه متوجه شوید، نتیجه، ایجاد و استفاده ناموثر از آنها خواهد بود. در نتیجهٔ چنین چیزی، به جای افزایش بازدهیتان، آن را متوقف میکند.
- در ادامه این کتاب، به شما دقیقا نشان خواهم داد که چگونه برنامههایی ایجاد کنید که به نفعتان کار کنند. حتما در انتها، توصیههای مرا با جریان کاری، شرایط و سلیقهٔ خودتان هماهنگ کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.