تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز|it
خبرنگار :
کدخبر : 13596
تاریخ : چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402 - 10:02
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی: موفقیت جامعه در زمینه‌های مختلف مرهون آموزش و پرورش است نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از اساتید و مخترعین برتر دانشگاه علمی کاربردی استان البرز گفت: اگر کشور در زمینه‌ای به موفقیت برسد، مدیون آموزش و پرورش است البته عکس آن نیز کاملا صادق است.

البرز. امیدبانوان؛ «علیرضا عباسی» نماینده مردم  شریف کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی در آئین تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی  استان البرز با قرائت آیه شریفی از قرآن کریم اظهار داشت: در هیچ جای قرآن خداوند بر سر مومنان منت نگذاشته مگر جایی که به صراحت آورده است از جنس خودتان رسولی برای ارشاد و هدایت شما فرستادیم که آیات قرآن را برای شما بیان کند و شما را آموزش دهد. این امر نشانگر اهمیت جایگاه معلم و موید فرمایش امام راحل است که فرمود «معلمی شغل انبیاء است».

 وی در ادامه اظهار داشت: از همین آیه قرآن مشهوداست که آموزش و پرورش نقش تزکیه و تعلیم دارد و لازم است با برگزاری برنامه‌های مختلف در عمل نیز از جایگاه والای معلمان تجلیل شود.

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: قطعا اگر کشور در زمینه‌ای به موفقیت برسد، مدیون آموزش و پرورش است همانطور که عکس آن نیز کاملا صادق است.

 وی با اشاره به توانمندی ویژه دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف گفت: در بازدیدها بارها شاهد بوده‌ایم که چگونه دانش‌آموزان و دانشجویان کشور فعل خواستن را صرف و در عرصه‌های مختلف جهانی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند که همه این‌ها مدیون آموزش و پرورش است.

 عباسی با بیان اینکه در اوج کرونا کیت‌های تشخیص کرونا از ایران به 18 کشور دنیا از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا صادر شد، تصریح کرد: این‌ها شواهدی است که نشان می‌دهد جامعه علمی - دانشگاهی کشور نه تنها از مرزهای دانش در حال عبور است که توانمندی دانش آموزان و دانشجویان ایران در عرصه بین‌المللی نیز قابل تقدیر است.

 نماینده مردم استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: اگر به مزایا و نقاط قوت آموزش و پرورش آگاه باشیم، بیش از پیش جایگاه معلمان را ارج نهاده و آن را در کشور نهادینه می‌کنیم. لذا، باید به سیستم آموزش و پروش و معلمان بها دهیم. ما نیز در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم در زمینه سیستم آموزش پرورش و سیستم آموزش عالی کشور مشکلات رفع و اقدامات موثری انجام شود.