تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : اجتماعی
خبرنگار :
کدخبر : 14822
تاریخ : شنبه، 28 مرداد 1402 - 13:11
ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت‌بخشی به دختران در مدارس مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و هویت بخشی به دختران در مدارس گفت: روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه افکنی حجاب، شبکه سازی بی‌حجابی، عادی سازی بی‌حجابی و هویت زدایی است.

آموزش و پرورش. امیدبانوان؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «رابعه امامی رضوی» در سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش با اشاره به این‌که برای تحقق سه شعار معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی نیازمند حکمرانی تمدنی هستیم، افزود: از اقتضائات حکمرانی تمدنی کارآمدی، مردمی سازی حکمرانی و جذب سرمایه اجتماعی است و برای آموزش و پرورش تحولی باید کار علمی کرد و با الگوبرداری به استانداردها و نظام معیار دست یافت.

وی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش تحولی نیازمند تغییر و بازمهندسی است، افزود: لازمه این تغییر سناریو نویسی با رویکرد آینده پژوهی است. آموزش و پرورش در منظر آینده پژوهی به معنی یادگیری برای آینده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در ادامه خاطر نشان کرد: رویکرد امور زنان در این خصوص نگاه به عملکرد دشمن در ترویج سبک زندگی غربی است. روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه افکنی حجاب، شبکه سازی بی‌حجابی، عادی سازی بی‌حجابی و هویت زدایی است. در برابر این تفکر و اباهه‌گری غربی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هویت بخشی به دختران و زنان است. در این رابطه دو جلد کتاب هویت دخترانه و سبک زندگی دخترانه در امور زنان تدوین شده است.

امامی رضوی بیان کرد: مدرسه اثربخش مدرسه‌ای سرشار از نشاط و انگیزه و ایمان است. مدرسه‌ای که دانش آموزان را مشتاق رشد و بالندگی و یادگیری می‌کند. مدارس دخترانه در شرایط کنونی از حساسیت بیشتری برخور دارند. تامین امنیت مدارس دخترانه با همکاری اولیا و هرگونه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس بسیار ضروری است.

وی در پایان گفت: آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی، حرکت در مسیر خودسازی و کمال انسانی، رصد مستمر شرایط جامعه از منظر فرهنگی و سیاسی و قدرت تحلیل و تبیین را چهار ویژگی معلم تمدن ساز است.