تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : اجتماعی
خبرنگار :
کدخبر : 15526
تاریخ : دوشنبه، 27 شهریور 1402 - 21:14
وزیر آموزش و پرورش: ساماندهی سرویس مدارس به عهده شهرداری است وزیر آموزش و پرورش از آغاز اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان خبرداد و گفت: ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به عهده شهرداری است.

آموزش و پرورش. امید بانوان؛  مهر نوشت؛ «رضا مراد صحرایی» روز دوشنبه در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در جمع خبرنگاران درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری افزود: اعلام این نتایج تابع همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش است، اجازه بدهیم از سازمان سنجش پیگیری داشته باشیم. آنها داده‌های نهایی را اعلام می کنند اما ممکن است که جواب‌ها با تأخیر اعلام شود و این پذیرفته‌شدگان در مهر و کلاس‌های درس بکار گرفته می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره اصلاح آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گفت: کار اصلاح شروع شده و در حال نظرسنجی از معلمان هستیم تا مقدمه‌ای بر تدوین آیین‌نامه نهایی باشد. صحرایی یادآور شد: نمی‌توانیم زمانی برای اتمام اصلاح اعلام کنیم، روند اصلاح بستگی به حجم مشارکت معلمان دارد. باید مشارکت به قدری بالا باشد که بتوان به داده‌های نظر سنگی اتکا کرد.

وی همچنین درباره ساماندهی سرویس مدارس اظهار داشت: براساس قانون که در هیات دولت تصویب شده است، ساماندهی سرویس مدارس و تخصیص خودرو به سرویس بر عهده شهرداری‌ها است البته آموزش و پرورش همواره در این زمینه کمک کرده است.

مدارس غیردولتی در ایجاد موقعیت یادگیری غیرمستقیم قوی هستند

صحرایی همچنین در افتتاحیه این کنگره اظهار داشت: موقعیت یادگیری غیرمستقیم کلاس درسی است که معلم تکالیف یادگیری دیگری به جز کتاب درسی را به دانش‌آموز می‌دهد که عمدتا مدارس غیردولتی در این قسمت قوی هستند که معلم کاری بیش از کتاب به دانش آموزان می‌دهد و موقعیتی بیش از کتاب برای دانش آموزان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: تعریف دانش آموز ایده آل سند تحول به عنوان نقطه هدف و جایگاه مدرسه در سند باید مورد توجه باشد، سند تحول بر تنوع موقعیت یادگیری و تکلیف آموزش و پرورش در این خصوص تاکید دارد و بر چهار موقعیت یادگیری مستقیم و غیر مستقیم اشاره می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موقعیت یادگیری مستقیم کتاب درسی و معلمی است کتاب را تدریس می‌کند و موقعیت یادگیری غیر مستقیم تکالیفی بیشتر از کتاب درسی است. همچنین موقعیت یادگیری رسمی و غیررسمی هم داریم.

به گفته صحرایی، در یادگیری و تعلیم و تربیت بیش از ۶۰ درصد غیر رسمی است که تشکل و کانون در اولویت آن قرار دارد چرا که دانش‌آموزان از یکدیگر و محیط یاد می‌گیرند. چهار نهاد تشکلی اصلی معاونت پرورشی، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و بسیج را داریم که اگر باهم کار کنند و پروژه‌های مشترک را داشته باشند، کار تشکیلاتی ایجاد می‌شود که اثرش تصاعدی است.