تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : علم و فناوری
خبرنگار :
کدخبر : 16039
تاریخ : پنجشنبه، 20 مهر 1402 - 12:26
سهم 35 درصدی زنان در اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور مشاور امور بانوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 35 درصد اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

علم و فناوری. امید بانوان؛  «فخرالسادات نصیری» در ارتباط ویدیوکنفرانسی با «همایش زن در یکصد سال اخیر» که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، بیان کرد: اغلب کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که باید روی جمعیت زنان حساب ویژه باز کنند و از این ظرفیت، به نحو بیشتر و بایسته‌ای برای پیشرفت کشورهای خود بهره‌مند شوند.

 وی با بیان اینکه در سال ۱۳۳۰ در ایران ۹۱ درصد شاغلان مردان بودند، افزود: در این دوران تنها ۲.۵ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها متشکل از زنان بود؛ ولی در حال حاضر ورودی بیش از ۶۰ درصد دانشگاه‌ها را دختران دارند و حضور زنان در هیئت علمی دانشگاه‌ها به ۳۵ درصد ارتقا یافته است.

 مشاور امور بانوان وزیر علوم با بیان اینکه جامعه زنان باید از نظر موازین تربیتی به مقدار کافی به روز باشد، تصریح کرد: نظریه‌ها و رویکردهای تربیتی بایستی به روز ارائه شود و بسته‌ای تدوین کنیم که تربیت نسل‌ها با شرایط روز مبتنی بر اسلام باشد و اگر دختران امروز این وظیفه را بر دوش نگیرند، فردا دچار چالش‌ها خواهیم شد.

 نصیری به ضرورت توجه به بعد ذاتی جمعیت زنان یعنی زن و مادر بودن و کمک به بنیان خانواده‌ها، حس عاطفی زن اشاره کرد و اگفت: زن با داشتن این حس، می‌تواند در جامعه به عنوان یک واحد عاطفی نقش‌آفرین باشد.