تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار :
کدخبر : 17691
تاریخ : یکشنبه، 13 خرداد 1403 - 15:25
اتاق وضعیت رصد جرایم در البرز تشکیل می‌شود در جلسه‌ای که با حضور سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی استان البرز و «فرید نجف‌نیا» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز برگزار گردید، بر ارتقاء همکاری‌های فی مابین و همگرایی در اجرای برنامه‌‌های مشترک جهت پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی تأکید شد.

البرز. امید بانوان؛ «فرید نجف‌نیا» در این نشست که در دفتر فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی در تحقق اهداف پیشگیرانه، بر همکاری هر چه بیشتر بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تأکید و بیان کرد: رویکرد ما در مقوله‌ پیشگیری، مبتنی بر تعامل همه جانبه با نیروی انتظامی و کلیه‌ دستگاه‌هایی است که در حوزه‌ پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی نقش دارند.

وی افزود: کاهش 35 درصدی وقوع انواع سرقت در تعطیلات سال جدید در استان البرز و کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان، از جمله دستاوردهای مهمی است که ماحصل همراهی و تعامل خوب فراجا با دستگاه قضایی استان البرز است.

در این نشست درخصوص اجرای برنامه‌های معطوف به کاهش فرصت‌های جرم و افزایش هزینه و خطر ارتکاب جرم برای مجرم مانند ایجاد نگهبان محله، گشت‌های رضویون، جمع‌آوری مالخرها، نظارت بر مجرمان حرفه‌ای آزاد شده از زندان بحث و تبادل نظر شد و همکاری در تشکیل و تقویت اتاق وضعیت جهت رصد مستمر آماری جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی استان البرز در دستور کار قرار گرفت.