تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار :
کدخبر : 17849
تاریخ : سه‌شنبه، 29 خرداد 1403 - 21:06
کلاهبرداری اينترنتی در البرز فرمانده انتظامی استان البرز از دستگيری 4 نفر که اقدام به 50 ‏ميليارد ريال کلاهبرداری اينترنتی از افراد کرده بودند و شناسايی 25 شاكی در اين ‏رابطه خبرداد‎.

البرز. امید بانوان؛ سردار «حميد هداوند» در تشريح اين خبر بيان داشت: در پی وصول يک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری و برداشت غير مجاز از حساب يکی از شهروندان از طريق تماس تلفنی به پليس فتا استان، رسيدگی به مورد در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرايم سايبری اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد اعضای اين باند کلاهبرداری پس از اغفال افراد در فضای مجازی به بهانه‌های مختلف و اخذ اطلاعات بانکی و رمز ورود به اينترنت بانک آنان اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان در سطح استان و کشور نموده و اقدام به انتقال وجوه به حساب‌های ديگر می‌نمايند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگيری 4 نفر در اين خصوص گفت: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته 50 ميليارد ريال بوده و تا کنون بيش از 25 شاکی از استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، گيلان، آذربايجان شرقی، مازندران و کرمان در اين خصوص شناسايی و پرونده همچنان درحال رسيدگی می‌باشد.

سردار هداوند در پايان از شهروندان خواست، هنگام خريد از سايت‌های موجود در اينترنت، مراقب کلاهبرداران اينترنتی باشند و هرگز رمز کارت بانکی خود را در اختيار ديگران قرار ندهند.