تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : اقتصادی
خبرنگار :
کدخبر : 18596
تاریخ : شنبه، 20 مرداد 1403 - 19:28
مجوز کودکستان به درگاه ملی مجوزها متصل شد درگاه ملی مجوزها اعلام کرد: ثبت درخواست مجوز تأسیس و فعالیت کودکستان از امروز (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) از طریق درگاه ملی مجوز انجام می‌شود.

اقتصاد. امید بانوان؛ صدور مجوز تأسیس و فعالیت کودکستان از امروز به درگاه ملی مجوزها متصل شده و متقاضیان دریافت این مجوز از این پس می‌توانند از طریق درگاه ملی مجوزها برای ثبت درخواست این مجوز اقدام کنند.

ثبت درخواست مجوزهای تأسیس و فعالیت کودکستان غیردولتی از خردادماه سال گذشته از طریق درگاه ملی مجوز عملیاتی شده بود؛ اما به دلیل اختلال فنی در فرایندهای صدور مجوز در درگاه تخصصی سازمان تعلیم و تربیت کودک در بازه زمانی فروردین تا خرداد سال جاری و همچنین در تیرماه امکان ثبت درخواست برای مجوز فعالیت وجود نداشت.

با توجه رفع مشکلات فنی درگاه تخصصی آن سازمان از امروز ۲۰ مرداد امکان ثبت درخواست مجوزهای مذکور از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شده است.

سامانه اشتغال طی هفته‌های اخیر رونمایی شده است؛ با آغاز به‌کار سامانه اشتغال، وضعیت همه افراد تحت پوشش بهزیستی از معلولان گرفته تا زنان سرپرست خانوار واجد شرایط دریافت خدمات اشتغال، ارزیابی و نیازسنجی شده است و برای آنان پرونده الکترونیک اشتغال تشکیل می‌شود.

علاوه بر این اکنون ۲۷۶ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند. طبق ماده ۸۰ برنامه هفتم پیشرفت، افزایش مهارت‌های شغلی زنان در قالب برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی نیز باید رشد ۲۵ درصدی داشته باشد و از آنجا که توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز از فعالیت‌های بهزیستی به شمار می‌رود، می‌توان افزایش مهارت‌های شغلی زنان سرپرست خانوار را نیز در نظر داشت.

براساس برنامه هفتم پیشرفت، تقویت ظرفیت گروه‌های جهادی و مردم نهاد در حوزه توانمندسازی خانوارهای دارای سرپرست زن و بدسرپرست از دیگر اقداماتی است که وزارت رفاه باید با همکاری نهادهایی مانند بهزیستی انجام دهد.