تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : ساوجبلاغ
خبرنگار :
کدخبر : 18683
تاریخ : پنجشنبه، 25 مرداد 1403 - 13:53
در آستانه 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی انجام شد؛ تجلیل از آزادگان نظرآباد و ساوجبلاغ در استان البرز در مراسمی به مناسبت 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی از آزادگان شهرستان‌های نظرآباد و ساوجبلاغ با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، ائمه جمعه و فرمانداران و سایر مسئولین شهرستانی نظرآباد و ساوجبلاغ و تقدیر شد.

ساوحبلاغ. امید بانوان؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با گرامی داشت 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، آزادگان را قهرمانان ملی توصیف کرد و گفت: خانواده‌های آزادگان بدانند، همسران و پدران آنان قهرمانانی واقعی هستند که روزگاری در 8 سال دفاع مقدس که تمام دنیا کمک بعثی‌ها کردند، با مجاهدت‌های این عزیزان ما یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم و این به خاطر همین شیرمردانی است که الان کنار شما حضور دارند.

«امیرحسین دانش کهن» در ادامه با بیان اینکه مظلوم‌ترین ایثارگران آزادگان هستند، تصریح کرد: اگر آرش، رستم و اسفندیار قهرمانان افسانه‌ای ما هستند شما قهرمانان واقعی ما هستید و نام شما در صفحه تاریخ ماندگار شد، همانگونه که اسم شهدا مانگار شد و هیچگاه در اذهان ایرانی‌ها فراموش نخواهید شد.

دانش کهن افزود: باید قدردان پدر خود باشید و به آنان افتخار کنید، آزادگان اگر نبودند کشور ما الان نسبت به کشورهای همسایه که اوضاع خوبی ندارند، نداشت و تجزیه می‌شد، اما این شیرمردان بودند که علی‌رغم شکنج‌ های وحشتناکی که می‌شدند دوام آوردند، برخی از این عزیزان مظلومانه شهید شدند و چشم در مقابل چشم بعثی‌ها محکم ایستادند، خم به ابر نیاوردند و در برابر دشمن تذلذل نداشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: عزت و اقتداری که امروز ما داریم را مدیون تک تک آزادگانی هستیم که الان در این جمع حضور دارند.

وی در خاتمه با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این برنامه‌ها، گفت: ما اینجا هستیم تا عرض ادب کنیم به همه آزادگان و خانواده این عزیزان، برگزاری این برنامه‌ها به پاس قدردانی از زحمات، سختی‌ها و شکنجه‌هایی است که شما در طول اسارت متحمل شده‌اید و هیچ زمانی ما این مجاهدت ها را فراموش نخواهیم کرد.