تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : شهربانو
خبرنگار :
کدخبر : 18932
تاریخ : دوشنبه، 12 شهریور 1403 - 18:55
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری: باید به خانواده‌های تحت سرپرستی زنان توجه بیشتری شود معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: باید به خانواده‌هایی که تحت سرپرستی زنان هستند و تمام بار پدر نیز بر روی دوش مادر است، توجه بیشتری شود.

شهربانو. امید بانوان؛ معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ضمن بازدید از مرکز کارآفرینی کوثر منطقه ۱۷ اظهار داشت: باید ظرفیت‌های توسعه کسب‌وکار خانگی را از ۳ منظر توسعه فردی، مهارتی و تکنولوژی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار افزایش دهیم.

«زهرا بهروز آذر» یکی از مهم‌ترین بخش‌‌های مورد تأکید دولت را توجه ویژه به موضوع زنان سرپرست خانوار اعلام و بیان کرد: از دو منظر باید به این امر توجه کرد؛ نحست آنکه زنان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند اما به دلیل شرایط زندگی در موقعیتی قرار گرفته‌اند که نیاز دارند بیشتر از گذشته به آنها توجه و صدای آنها شنیده شود. منظر دوم نیز  توجه و تکریم خانواده است  که باید به خانواده‌هایی که تحت سرپرستی زنان هستند و تمام بار پدر نیز بر روی دوش مادر است، توجه بیشتری شود.

وی افزود: زمانی که خواسته یا ناخواسته زنی به فعال اقتصادی به‌عنوان سرپرست خانوار تبدیل می‌شود، باید شرایطی را فراهم کنیم که در مسیری پایدار با سلامتی بیشتر از نظر روحی و اجتماعی فعال باشد.

بهروزآذر در ادامه با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در این مسیر تجارت بسیار خوبی دارد، گفت: قطعاً نگاه اینکه تجارب گذشته را قدر بدانیم و سعی کنیم آن را پله پله طی کنیم،  رمز ماندگاری این مراکز است. ما نیز امروز کنار شهرداری تهران هستیم که اگر مشکلی وجود داشت، مرتفع شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مدل ماندگار و قابل تسری مراکز کوثر اظهار داشت: بیش از ده سال است که این مراکز روی توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تلاش کرده‌اند. دولت‌های مختلف آمدند و رفتند اما مراکز کوثر باقی ماندند؛ لذا باید به‌عنوان ظرفیت ملی و حتی بین‌المللی از این مراکز استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اعلام حمایت از زنان زندانی در فضای اقتصادی کشور اظهار کرد: ظرفیت حضور زنان زندانی در کسب‌وکار امن باید مورد توجه بیشتر  قرار گیرد به گونه‌ای که هم محیط کار برای کارآفرینان امن باشد و هم تمایل و درخواست دوطرفه باشد.

بهروز آذر همچنین با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال خانگی از ظرفیت‌های جدی توسعه کارآفرینی و کسب‌وکار خانگی است، خاطرنشان کرد: توسعه کسب‌وکار خانگی سه منظر دارد؛ توسعه فردی، توسعه مهارت‌های کسب‌وکار و مهارت تکنولوژی. تمام تلاش ما بر این است که ظرفیت‌های توسعه اشتغال زنان را در این سه محور افزایش دهیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین بر ایجاد ساختارهای زنان در شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: باید از طریق ظرفیت‌های دولت به دنبال اجرا کردن ساختارهای زنان در شهرداری‌های تمامی شهرهای کشور باشیم تا متولیان امر برای سازماندهی مسائل زنان به آن‌ها رجوع کنند و هماهنگی دستگاهی بین دولت و شهرداری‌ها در حوزه‌های مربوط به زنان تسهیل گردد.