تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : بوی نان، بوی تنور
خبرنگار :
کدخبر : 19021
تاریخ : یکشنبه، 18 شهریور 1403 - 13:10
آب کردن شکم با نوشیدنی آب کردن شکم با نوشیدنی کار چندان ساده‌ای نیست زیرا بیشتر نوشیدنی‌ها تنها سوخت و ساز بدن را افزایش داده و مستقیما در چربی‌سوزی تأثیری ندارند. با این حال پیروی از یک رژیم غذایی سالم و داشتن برنامه ورزشی منظم و در کنار تمام آن‌ها، مصرف نوشیدنی‌های سالم کمک می‌کند که فرآیند لاغری و کاهش وزن به سرعت طی شود.

بوی نان. بوی تنور. امید بانوان؛ در بیشتر افراد مبتلا به چاقی، چربی‌ها در ناحیه شکم تجمع پیدا می‌کنند. به همین دلیل اکثر این افراد به دنبال راهی هستند تا به صورت موضعی چربی‌های شکم و پهلوی خود را آب کنند. لاغری موضعی نیاز به تغییر در سبک تغذیه دارد و در کنار آن باید فعالیت‌های ورزشی مناسبی را نیز جهت لاغری بیشتر شکم انتخاب کرد. رژیم غذایی برای چربی‌سوزی باید سرشار از پروتئین و مواد مغذی باشد تا علاوه بر لاغری، بدن سالم باقی بماند. در این زمینه می‌توان از برخی نوشیدنی‌ها هم کمک گرفت. البته آب کردن شکم با نوشیدنی به تنهایی امکان‌پذیر نیست اما مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم با افزایش متابولیسم بدن در لاغری و کاهش وزن تأثیر خواهند داشت.

 استفاده از نوشیدنی‌های سالم در تمام رژیم‌های غذایی توصیه می‌شود. نوشیدنی‌ها سریع‌تر از غذاهای دیگر وارد معده شده و پروسه هضم آن‌ها آغاز می‌شود، در نتیجه پروتئین و مواد مغذی موجود در آن‌ها زودتر از دیگر غذاها جذب بدن می‌شود.

 از طرفی برخی نوشیدنی‌ها متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند که این نوشیدنی‌ها نیز در چربی‌سوزی بی‌تأثیر نیستند. نوشیدنی‌های سالم زیادی وجود دارند که برای طی کردن پروسه کاهش وزن و لاغری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 آب کرفس و لیمو

اگر به تازگی یک رژیم کاهش وزن را آغاز کرده باشید یا به دنبال بهترین رژیم برای لاغری هستید، احتمالا از تأثیر معجزه‌آسای کرفس در لاغری شنیده‌اید. با وجود مفید بودن این ماده بسیاری از افراد به دلیل بافت و طعم خاصی که دارد، علاقه‌ای به مصرف آن ندارند.

 البته مصرف کرفس به صورت نوشیدنی ساده‌تر است. به خصوص اگر با یک ماده لذیذ یعنی آب لیمو ترکیب شود. لیمو و کرفس هر دو کالری پایینی داشته و کربوهیدرات چندانی هم ندارند اما فیبر بالای آن‌ها در لاغری و کاهش وزن مؤثر است.

 چای سبز؛ نوشیدنی لاغری ناشتا

یکی دیگر از نوشیدنی‌های سالم برای کاهش وزن و چربی‌سوزی، چای سبز است. این نوشیدنی بسیار مفید، دارای آنتی‌اکسیدان بالایی است که به جز کاهش وزن در مقاوم‌سازی بدن هم تأثیر دارد. طبق تحقیقات مصرف یک تا دو فنجان چای سبز در روز به مدت 12 هفته تا 5 کیلو کاهش وزن را به همراه خواهد داشت.

 قهوه

دیگر نوشیدنی محبوبی که در روند کاهش وزن و چربی‌سوزی شکم نیز تأثیر دارد، قهوه است. قهوه به دلیل کافئین بالا یک محرک قوی برای افزایش متابولیسم است. مصرف این نوشیدنی سوخت و ساز را افزایش می‌دهند و از این طریق باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود.

 البته در مورد مصرف قهوه باید به یک نکته مهم توجه کرد و آن، بالا رفتن تپش قلب در اثر کافئین موجود در قهوه است که گاهی می‌تواند مضر باشد. علاوه بر مصرف به اندازه، تهیه نوع مناسب این نوشیدنی هم در سلامت بدن تأثیر زیادی دارد.

 چای بابونه؛ نوشیدنی برای لاغری شکم و پهلو

 یکی دیگر از نوشیدنی‌های سرشار از کلسیم که به سم‌زدایی بدن کمک کرده و در چربی‌سوزی نیز تأثیر دارد، چای بابونه است. برای دریافت بیشترین تأثیر از چای بابونه باید آن را قبل از خواب استفاده کرد. با این حال در مواردی می‌توان این نوشیدنی را به عنوان عصرانه نیز مورد استفاده قرار داد.

 سرکه سیب و آب

یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که مصرف آن باعث چربی‌سوزی و لاغری می‌شود، سرکه سیب و آب است. آب سرکه را رقیق کرده و هضم و مصرف آن را ساده‌تر می‌کند. بهتر است این نوشیدنی معجزه‌آسا را قبل و بعد از فعالیت‌های بدنی استفاده کرد تا تأثیر آن در چربی‌سوزی دوچندان شود. همچنین برای بهبود طعم و مزه می‌توان مقداری عسل نیز به این ترکیب اضافه کرد.

 آب

شاید تصور کنید که آب تنها یک نوشیدنی برای رفع عطش است اما بهتر است بدانید که این نوشیدنی برای چربی‌سوزی نیز مؤثر است. آب حجم معده را پر می‌کند و با ایجاد احساس سیری مانع گرسنگی می‌شود. به علاوه مصرف آب سرد به خصوص هنگام استراحت، باعث افزایش مصرف انرژی و چربی‌سوزی شده و از این طریق نیز در لاغری مؤثر است.

 آب را می‌توانید به صورت ساده هم استفاده نکنید و آن را به دتاکس واتر تبدیل کرده و مورد استفاده قرار دهید. دتاکس واترها طعم بهتری داشته، حاوی ویتامین‌های میوه‌ها هستند و در ایجاد احساس سیری نیز مؤثرتر عمل می‌کنند.

 اسموتی‌ها؛ بی‌رحم‌ترین چربی سوز شکم و پلهو

اسموتی‌ها به خصوص اسموتی‌های پروتئینی را می‌توان چربی‌سوزهای بی‌رحم و قطعی معرفی کرد. اسموتی‌ها اغلب سرشار از فیبر هستند و در صورتی که ترکیب مناسب آن‌ها انتخاب شود، باعث ایجاد احساس سیری، افزایش متابولیسم و لاغری می‌شوند.

 این نوشیدنی‌ را می‌توان با انواع مختلف میوه‌ها آماده کرد و علاوه بر استفاده از تأثیر آن در لاغری از تنوع طعم و مزه آن نیز استفاده کرد. به علاوه اسموتی‌ها را می‌توان جایگزین نوشابه‌ها و دلسترها کرد تا بدن سالم‌تر باقی بماند. یکی از اسموتی‌های مؤثر در کاهش وزن اسموتی تمشک است که بیشتر در منوی تابستانی جای می‌گیرد.

 لیمو و زنجبیل

از دیگر نوشیدنی‌های مؤثر در چربی‌سوزی که برای متقاضیان آب کردن شکم با نوشیدنی نیز بهترین انتخاب محسوب می‌شود، لیمو و زنجبیل است. ادویه‌هایی مانند زنجبیل یا دارچین به دلیل طبع گرم، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند. ترکیب این ادویه‌ها با برخی نوشیدنی‌ها مانند لیموناد، تأثیر در لاغری و کاهش وزن را دوچندان می‌کند. این نوشیدنی را می‌توان با عسل خوشمزه‌تر کرد و در زمان‌های مختلف مانند صبح ناشتا، قبل یا حین ورزش و… از آن استفاده کرد.

 لاغری شکم آب سبزیجات

 آب میوه‌ها به دلیل طعم شیرین و قندی که دارند، معمولا باعث اضافه وزن شده یا تأثیر زیادی در چربی‌سوزی ندارند. در مقابل اما آب سبزیجات به دلیل فیبر بالا، کالری کم و… در لاغری و کاهش وزن بسیار مؤثر است. نوشیدنی‌های حاوی سبزیجات در کنار ورزش و یک رژیم غذایی سالم به سوخت و ساز بیشتر سلول‌ها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن بیشتر کمک می‌کنند.

 چای زیره

از دیگر نوشیدنی‌هایی که مصرف آن می‌تواند در لاغری و کاهش وزن مؤثر باشد، چای زیره را می‌توان نام برد. این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی که برای حفظ سلامت بدن مفید بوده و آن را تقویت می‌کند. از طرفی زیره باعث کاهش کلسترول بد خون شده و قند را نیز کاهش می‌دهد. زیره به عنوان مکمل کاهش وزن هم شناخته می‌شود و در لاغری تأثیر به سزایی دارد.

 دوغ کفیر

یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که به لاغری و چربی‌سوزی کمک می‌کند، دوغ کفیر است. این نوشیدنی از پروبیوتیک‌های سالم تشکیل شده که نقش مهمی در کاهش مقاومت به انسولین، رفع التهاب و از بین بردن ذخیره چربی بدن دارند.

 نوشیدنی‌های چربی سوز برای باشگاه

کمی قبل گفتیم که آبمیوه‌ها معمولا باعث چاقی می‌شوند اما این موضوع به نوع میوه‌ای که برای آب‌گیری استفاده می‌شد، بستگی دارد. برخی میوه‌ها نه تنها باعث چربی سوزی نمی‌شوند بلکه در لاغری و کاهش وزن هم تأثیر دارند. از جمله این میوه‌ها می‌توان به انار اشاره کرد که آبمیوه آن به دلیل کالری و قند کم و آنتی‌اکسیدان فراوان برای کاهش وزن و لاغری مؤثر است.

 آب آلبالو تازه و بدون افزودنی نیز چنین خاصیتی داشته و باعث لاغری می‌شود. همچنین آب مرکبات به خصوص اگر با لیمو یا گریپ‌فروت ترکیب شده باشند، یک معجون پرخاصیت لاغری محسوب می‌شوند. آبمیوه‌های چربی‌سوز بهترین انتخاب به عنوان نوشیدنی باشگاهی هم هستند.

 کلام آخر

آب کردن شکم با نوشیدنی کار چندان ساده‌ای نیست زیرا بیشتر نوشیدنی‌ها تنها سوخت و ساز بدن را افزایش داده و مستقیما در چربی‌سوزی تأثیری ندارند. با این حال پیروی از یک رژیم غذایی سالم و داشتن برنامه ورزشی منظم و در کنار تمام آن‌ها، مصرف نوشیدنی‌های سالم کمک می‌کند که فرآیند لاغری و کاهش وزن به سرعت طی شود.

 برای لاغر شدن و لاغر ماندن باید صبور باشید و از راهنمایی‌های متخصصان تغذیه استفاده کنید، در غیراینصورت حتی با وجود کاهش وزن هم احتمال چاقی مجدد وجود خواهد داشت. نوشیدنی‌هایی که در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداختیم، بهترین انتخاب‌ها برای سبک زندگی سالم هستند.