تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار : عفت السادات حسینی
کدخبر : 19054
تاریخ : سه‌شنبه، 20 شهریور 1403 - 14:50
طی یک سال؛ بانک توسعه تعاون البرز ۲۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرد مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز از پرداخت ۲۷ هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به البرزنشینان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب 4 هزار و ۸۳۵ پرونده اعطا شده است.

البرز. امید بانوان؛ «علی غیاثی» مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته تعاون و پانزدهمین سالگرد تأسیس این بانک ابراز امیدواری کرد که امسال سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی تحقق یابد.

 وی ضمن اشاره به اصل 33 و 34 قانون اساسی که در آن اهمیت تعاونی ذکر شده و بر مبنای آن بانک توسعه تعاون در پانزدهم مرداد شکل گرفته، اظهار داشت: متأسفانه بخش تعاون در اقتصاد ملی کشور مغفول مانده درحالی که آرزوی قلبی تمام تعاونگران رسیدن به جایگاهی است که مد نظر قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری است.

 غیاثی تعاون را  بخش مقدس و مردمی اقتصاد معرفی و ابراز کرد: اقتصاد مردمی از تعاون جهت پیدا می‌کند و اگر شاکلۀ تعاونی‌ها  به شیوه قرآنی « تعاونو علی البر و التقوی» شکل بگیرد و بر این مبنا مدیریت شود، سهم خوبی از اقتصاد ملی شکل خواهد گرفت و تعاونی‌های صادرات محور بیشتری در جامعه توسعه خواهد یافت.

 وی در ادامه به بیان گزارش عملکرد بانک توسعه تعاون در البرز از هفته تعاون سال قبل تا کنون پرداخت و ابراز داشت: کل تسهیلات پرداختی  مبلغی معادل 27هزار و 300 میلیارد ریال بوده که در قالب 4 هزار و 835 پرونده اعطا شده است.

 غیاثی همچنین مجموعه تعهدات در قالب اعتبارات اسنادی را 5 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد که از این میزان بیش از 17 هزار میلیارد ریال یعنی 68 درصد در قالب 3 هزار و 280 پرونده به بخش تعاون پرداخت شده است؛ این درحالیست که طبق قانون میزان خدمات اعتباری به بخش تعاون باید 70 درصد تسهیلات باشد که البرز از این منظر در جایگاه خوبی قرار دارد.

مدیرشعب بانک توسعه تعاون استان البرز در  ادامۀ سخن، اشاره‌ای نیز به تسهیلات ازدواج داشت و اعلام کرد: طی سال گذشته مبلغ 440 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و 100 میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری توسط بانک توسعه تعاون به شهروندان پرداخت شده است.

وی همچنین به تسهیلات ودیعه مسکن اشاره و بیان کرد: تسهیلات پرداختی به مددجویان بهزیستی 201 میلیارد ریال، کمیته امداد امام خمینی «ره» 82 میلیارد ریال و مشاغل خانگی 123 میلیارد ریال  بوده است.

او در ادامه اذعان داشت: یک خط اعتباری ویژۀ 2000 میلیاردی از اعتبارات داخلی بانک توسعه تعاون برای بخش تعاون در نظر گرفته شد که در سال 1401 مبلغ 20 هزار میلیارد ریال و در سال 1402 مبلغ 30 هزار میلیارد ریال به تعاونی‌ها پرداخت شد که این عدد در سال 1403 با جهش خوبی به 80 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان افزود: سال گذشته در استان البرز در قالب این خط اعتباری ویژه مبلغ یک هزار و صد میلیارد ریال به تعاونگران تسهیلات اعطا شده است؛  امسال نیز اعتبار هزار و 200 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده که فعلا شناور است. این مبلغ که خود بانک بودجه آن را تأمین کرده در راستای انعقاد یک تفاهم‌نامه سه جانبه و به منظور حمایت بیشتر از تعاونی‌ها می‌باشد.

غیاثی در پایان به ذکر برخی مزایای تسهیلات بانک توسعه تعاون برای تعاونی‌ها پرداخت و گفت: تخفیف 2 درصدی سود به تعاونی‌ها که تأمین آن از منابع بانک است،  امتیاز ویژه‌ای است که به تعاونگران اعطا شده است. طرح مائده بانک توسعه تعاون طرحی است که اولویت بیشتری به تعاون داده است که سقف بالاتر و میزان معدل بیشتری دارد. شرکت‌هایی که تمایل دارند به تعاونی تبدیل شوند، می‌توانند از امتیازاتی نظیر تخفیف سود، ضرایب تسهیلاتی و اعتبار سالیانه تعاونی بدون معدل و گردش حساب استفاده کنند.