تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار : عفت السادات حسینی
کدخبر : 19191
تاریخ : جمعه، 30 شهریور 1403 - 14:06
البرزی عنوان کرد؛ خرید لوازم ضروری مددجویان مهم‌ترین چالش کمیته امداد امام خمینی البرز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان البرز مهم‌ترین چالشی کنونی مددجویان را خرید لوازم ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد با افزایش اعتبارات و حمایت بیشتر خیرین این امر ساماندهی و تسریع شود.

البرز. امید بانوان؛ نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان البرز با حضور اصحاب رسانه در اردوگاه امام علی (ع) کرج برگزار شد. «رضا البرزی» در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله کمیته امداد امام خمینی «ره» در استان، به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

 البرزی محور سخنان خود را با خبر خوش تکمیل «سامانه سُها» آغاز و بیان کرد: سامانه کشوری سها به 17 مرکز ملی خانواده متصل شده است که با احراز کد ملی افراد می‌توان بدون اینکه کرامت انسانی فردی زیر سؤال برود، از مشخصات فردی و مالی وی باخبر شد تا کسانی که از کمک‌های چندجانبه برخوردار هستند، به‌راحتی غربالگری شده و از موازی‌کاری و ضایع شدن حقوق افرادی که هیچ نوع خدماتی دریافت نمی‌کنند جلوگیری شود.

 بیش از 97 درصد اعتبارات اشتغال مددجویان در البرز جذب شد

 وی در ادامه ضمن اشاره به بحث اشتغال مددجویان ابراز داشت: خوشبختانه 97 درصد و نیم اعتبارات سال گذشته در بحث اشتغال جذب شده است. وی ضمن قدردانی از تعامل خوب بانک‌های استان البرز با کمیته امداد امام خمینی «ره» بیان کرد: 7 هزار و 350 مددجوی متقاضی وام موفق به دریافت وام شده‌اند.

 «ناوبری و راهبَری شغلی» رمز موفقیت در اشتغال مددجویان

 «رضا البرزی» رمز موفقیت در اشتغال مددجویان را بر دو اصل «ناوبری شغلی» و «راهبَری شغلی» عنوان و بیان کرد: در ناوبری شغلی متخصصان ما که به‌عنوان راهبر شغلی به مددجویان خدمات ارائه می‌دهند پس از کشف استعداد و علایق افراد آنان را از ابتدا تا انتها در یافتن شغل مناسب یاری می‌دهند؛ به‌نحوی‌که بسیاری از مددجویان اکنون در شرکت‌های سیمین دشت، اشتهارد و جاده مخصوص مشغول به کار هستند.

 او مهم‌ترین امتیاز این راهبری و هدایت شغلی را رساندن مددجویان به درآمد مُکفی و جشن اشتغال دانست و گفت: امسال نیز طبق سنوات قبل جشن اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی برگزار خواهد شد.

 45 هزار حامی ماهانه 2 میلیون به ایتام و محسنین کمک می‌کنند

 محور بعدی سخنان رضا البرزی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان البرز - حمایت از اَیتام، اِکرام و طرح‌های مشارکتی بود. وی با بیان اینکه مردم استان البرز از خوبان روزگار هستند، ابراز داشت: به حق همکاری هم استانی‌های ما در البرز در بحث ایتام و اکرام نمونه است و حامیان ایتام و محسنین که حدود ۴۵ هزار نفر هستند هم به‌صورت ماهانه و هم در اعیاد و مناسبت‌های مختلف مثل نوروز، اول مهر و یلدا در خرید لوازم موردنیاز مددجویان مشارکت جدی دارند و در حال حاضر به طور میانگین ماهانه دو میلیون تومان به ایتام و محسنین پرداخت می‌کنند.

 رشد 100درصدی صدقات در البرز

 به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان البرز، مشارکت خیران در اجرای طرح‌های مختلف ازجمله صدقات به‌گونه‌ای است که میزان صدقات دریافتی از استان نسبت به سال قبل 100 درصد رشد داشته است.

 وی این نکته مهم را نیز بیان کرد که در کمیته امداد امام خمینی «ره» روال کار به‌گونه‌ای است که 2 تا 3 برابر مددجویان رسمی تحت حمایت، کمیته امداد به افرادی که تحت حمایت این نهاد نیستند؛ ولی به‌صورت موردی مراجعه می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهد که این امر با حضور پررنگ خیران که ظرفیت ناشناخته کمیته امداد هستند، میسر شده است و چه‌بسا دیده شده خیری که در یک حوزه خاص آموزشی یا پزشکی درخواست همکاری داشته و از صفر تا صد هزینه پروژه را تقبل کرده است.

 کسب رتبه‌های برتر کنکور و حفظ قرآن؛ دستاورد دانش‌آموزان مددجوی البرزی

 البرزی در ادامه، اشاره‌ای نیز به مباحث فرهنگی داشت و ابراز داشت: به لطف خدا این توفیق حاصل شده که هر ساله از جمع مددجویان کمیته امداد نفرات برتر یا رتبه‌های عالی کنکور، حافظان قرآن و قبولی در مدارس سمپاد داشته باشیم که این نشانگر آن است که استعداد و تلاش دانش‌آموزان امری نیست که به توان مالی یا طبقه اجتماعی ربطی داشته باشد و ما با استعدادشناسی درست و هدایت تحصیلی مناسبِ دانش‌آموزان توانسته‌ایم بارها و بارها این مهم را اثبات کنیم.

 وی ضمن قدردانی از مدیران مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی که در طرح «مدارس همدل» شرکت کرده و زمینه تحصیل 370 دانش‌آموز مددجوی کمیته امداد در این مدارس را به‌صورت رایگان فراهم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: قطعاً بخش مهمی از دستاوردهای علمی مددجویان به واسطه همین همدلی و تعامل رخ داده است.

صف جهیزیه نوعروسان مددجو در البرز صفر است

خبر خوب دیگر مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» البرز در مورد جهیزیه نوعروسان البرزی بود که گفت: به لطف خدا صف دریافت جهیزیه برای نوعروسان مددجو صفر است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد. به‌نحوی‌که این امکان برای کمیته امداد فراهم است که ظرف چند ساعت جهیزیه نوعروس به وی تحویل داده شود.

خرید لوازم ضروری مددجویان مهم‌ترین چالش کمیته امداد امام خمینی

و اما مهم‌ترین چالشی که «رضا البرزی» به آن اشاره کرد، خرید لوازم ضروری بود. او با بیان اینکه تاکنون 730 عدد لوازم ضروری تقدیم مددجویان شده است، اما این صف همچنان شلوغ است؛ ابراز امیدواری کرد با افزایش اعتبارات و حمایت بیشتر خیرین این امر نیز ساماندهی و تسریع شود.

«پنل خورشیدی» طرح جدید کمیته امداد برای درآمدزایی مددجویان 

به گفته البرزی طرح «قرض ماندگار» یکی از طرح‌های خوب کمیته امداد امام خمینی «ره» است که هر فرد حقیقی یا حقوقی به هر میزانی که در صندوق ولایت سرمایه‌گذاری کند، کمیته امداد 2 برابر همان میزان به آن افزوده و آن مبلغ را به‌صورت وام به خانواده‌های تا دهک 5 درآمدی اعطا می‌کند.

 طرح دیگری که وی به آن اشاره داشت طرح پنل خورشیدی بود که بر اساس تفاهم‌نامه منعقده میان کمیته امداد امام خمینی «ره» و شرکت توزیع برق، مقرر شده است پنل خورشیدی در خانه مددجویانی که شرایط فیزیکی دریافت آن را دارند، نصب شود و به‌صورت پلکانی شرکت توزیع برق در قبال برق تولیدی که به مدار استانی وصل می‌شود، به مددجویان مبلغی تقدیم کند. وی این نکته را نیز بیان کرد که سهمیه استان البرز 130 پنل خورشیدی است که امید است این عدد باتوجه‌به استقبال مددجویان افزایش یابد.

 هزینه مسکن در البرز سرسام‌آور است

 پایان‌بخش سخنان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان البرز بحث مسکن مددجویان بود. وی ضمن اشاره به هزینه سنگین مسکن در البرز گفت: استان ما جزو گران‌ترین استان‌های کشور در زمینه ملک و اجاره است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

«رضا البرزی» گفت که در زمینه خرید مسکن اقدامات خوبی انجام شده است، ازجمله واحدهایی در اشتهارد، کلوان و کمالشهر خریداری و آماده تحویل است. از آنجایی که احداث مسکن فقط در روستاها امکان‌پذیر است، تلاش شده به‌صورت اعطای 200 میلیون تومان وام بلاعوض، 100 میلیون تومان وام و 100 میلیون از طریق خیرین در کل مبلغ 400 میلیون به مددجویان روستایی فاقد مسکن کمک‌هزینه ساخت منزل اعطا شود.

 شایان‌ذکر است در پایان این مراسم از اصحاب رسانه و جراید که طی این یک سال در پوشش اخبار کمیته امداد امام خمینی «ره» و ارائه پیشنهادات و مشکلات مددجویان این نهاد را یاری کردند، تجلیل شد.