تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : علم و فناوری
خبرنگار :
کدخبر : 19482
تاریخ : شنبه، 21 مهر 1403 - 18:53
مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران طرح دیجیتما، به‌منظور هم‌افزایی توسعه اقتصاد دیجیتال در کل‌ کشور طراحی شده است مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران با تشریح روندهای منجر به پیاده‌سازی طرح دیجیتما اظهار داشت: با راه‌اندازی طرح توسعه اقتصاد دیجیتال با عنوان دیجیتما در شرکت مخابرات ایران، تلاش بر این است که با هم‌آفرینی و همکاری با همه بازیگران این عرصه، بخش ستادی و مناطق مخابراتی به جایگاه تعیین شده و شایسته خود مطابق با برنامه هفتم توسعه دست یابند.

علم و فناوری. امید بانوان؛ دکتر «یاسر باقری« مدیرکل بررسی های اقتصادی و توسعه کسب و کار با اشاره به اهمیت طرح دیجیتما اعلام کرد: این برنامه همسو با روند حرکتی و سیاستگذاری بخش ارتباطات در توسعه شبکه ارتباطی و دسترسی و نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات، نجما، به عنوان طرح مکمل موجب تقویت اقتصاد دیجیتال از طریق هم‌آفرینی و همراهی در ارائه خدمت به مردم و بزرگ‌تر شدن بازار در صنعت ارتباطات می‌شود.

باقری اضافه کرد: در طرح دیجیتما از چندماه گذشته، شورای توسعه اقتصاد دیجیتال در ستاد و کارگروه‌های توسعه اقتصاد دیجیتال استانی در سطح استانی به صورت مجزا در شرکت مخابرات ایران تشکیل شده و در ادامه، رویدادهای هم‌اندیشی و هم‌آفرینی برای تکمیل نقشه توسعه اقتصاد دیجیتال استانی به مرور در همه استان‌های کشور با محوریت مخابرات برگزار خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ارتباطی کشور خود را موظف به فعالیت در این عرصه بسیار مهم می‌داند و پس از اجرایی شدن طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری، طرح دیجیتما را برای نقش‌آفرینی در پیشرفت اقتصاد دیجیتال آغاز کرده است.

 مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران با تأکید بر فراهم شدن پیوست اقتصادی و فراهم شدن زیرساخت طرح دیجیتما افزود: پس از نمایشگاه تلکام سال گذشته، و ارائه چهره جدیدی از مخابرات ایران، سیاستگذاری‌های لازم برای آغاز دیجیتما انجام شد و اکنون در مرحله هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال استانها، به صورت متوازن و منعطف با نیازها و قابلیت‌های هر استان و مناطق مخابراتی هستیم.

 دکتر باقری بیان کرد: استفاده از دانش درون سازمان و برون سازمان چه در حوزه ستاد و چه در بخش مناطق در اولویت است تا نقاط قوت، فرصت‌ها و تهدیدها همزمان با اجرای طرح شناسایی شده و مجموعاً برای هر استان، طرح توسعه منطبق بر توانمندی‌های آن طراحی و به اجرا درآید.

 وی افزود: در این راستا، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جدید شرکت مخابرات ایران در حوزه فناوری‌های نوظهور و ایجاد فرصت معرفی برای شرکت‌های دانش بنیان، به عنوان گام دوم توسعه زیرساختی صنعت ارتباطات با همکاری نهادهای مرتبط در توسعه بخش فناوری کشور محقق می‌شود.

 دکتر باقری طرح دیجیتما گفت: به طور کلی، طرح توسعه اقتصاد دیجیتال با عنوان «دیجیتما» برای عملیاتی‌سازی مسیر تحول در صنعت مخابرات طراحی شده و به نمونه‌ای موفق از فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی بر مبنای خرد جمعی با اهداف عملیاتی واقعی در سطح کشوری برای پیشرفت همه جانبه اقتصاد دیجیتال هر استان تبدیل خواهد شد.

 مدیرکل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات تصریح کرد: بومی‌سازی مسیر گذار به اقتصاد دیجیتال، نیازمند نگاه اکوسیستمی است که لازمه آن حمایت از توسعه متوازن ارتباطات، رقابت‌پذیری، مردمی‌سازی و ایجاد جذابیت اقتصادی برای عرضه کنندگان فناوری در بخش‌های مختلف است که این مسیر با عنوان دیجیتما، در مجموعه مخابرات ثبت و پیموده می‌شود.

 وی با بیان اینکه توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق توسعه و تحول در صنعت ارتباطات تسهیل می‌شود، خاطرنشان ساخت: تأثیر اقتصاد دیجیتال بر تولید و رشد اقتصادی، موضوع بحث در دنیا است و شواهد متقن، نشان دهنده تأثیر مثبت توسعه دیجیتال بر اقتصاد تمامی کشورهای دنیا است.

 مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات گفت: با توجه پیشرفت‌های مهم طرح نجما و توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری، طبق طرح‌های مصوب، اکنون می‌توانیم هم‌راستا با وزارت ارتباطات و با کمک نهادهای بالادستی، نگاه رو به جلو و آینده‌ساز در تقویت سهم اقتصاد دیجیتال را از کلیت اقتصاد کشور به میزان تعیین شده در برنامه هفتم برسانیم.