تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : سیاسی
خبرنگار :
کدخبر : 19551
تاریخ : چهارشنبه، 25 مهر 1403 - 20:44
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی حمایت از زنان روستایی و عشایری پشتیبانی از مولدترین منابع توسعه امنیت غذایی است رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی زنان را مولد‌ترین فعال کشاورزی خواند و بر بهره‌وری تولید با حمایت از زنان روستایی و عشایری تأکید کرد.

سیاست. امید بانوان؛ «فاطمه محمدبیگی، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آئین ملی گرامی‌داشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری اظهار کرد: بیش از ۱۰ میلیون زن روستایی و ۵۰۰ هزار زن عشایری در کشور زندگی می‌کنند.

وی افزود: روستا بخش مولد کشور و زنان مولدترین فعالان روستایی به شمار می‌روند.

محمد بیگی ادامه داد: این جمعیت با انواع و اقسام تولیدات خانگی و خانوادگی منجر به افزایش بهره‌مندی و بهره‌وری در کشور شده‌اند؛ لذا حمایت واقعی از زنان روستایی باید یکی از برنامه‌های اجرایی تصمیمات کلان کشور باشد.وی تصریح کرد: یکی از کارهای ارزشمند، بیمه زنان روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر است که در قانون جوانی جمعیت ضرورت دارد در سطح وسیع‌تری انجام شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به میانگین سنی کشاورزان اظهار کرد: در حال حاضر میانگین سنی جامعه کشاورزی ۵۰ سال بوده که زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود.

این نماینده خانه ملت تصریح کرد: اگر از زنان روستایی و عشایری حمایت نشود با کاهش کشاورزان، در آینده شاهد زخم خوردن به امنیت غذایی کشور خواهیم بود.

محمدبیگی در راستای فعالیت اقتصادی زنان روستایی و عشایری با ارزش افزوده بالا، عنوان کرد: ما می‌توانیم با ایجاد بازارچه‌ها و بازاریابی به تکمیل زنجیره ارزش فعالیت‌های اقتصادی این جمعیت کمک کنیم، ضمن اینکه با تغییر ذائقه‌ها به سمت استفاده از غذای سالم و کاهش بیماری در جامعه برویم.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به ضرورت تشکیل تعاونی‌های زنان اشاره کرد و گفت: به طور قطع یکی از برنامه‌های عملیاتی وزارت جهاد کشاورزی افزایش تشکیل تعاونی زنان است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از این ظرفیت (زنان روستایی و عشایری) در بخش گیاهان دارویی به درآمدزایی ارزی کشور کمک می‌کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم را در خود دارد که این تنوع اقلیمی بستری برای کشت هزاران نوع گیاهان دارویی بوده که منجر به رشد زنجیره ارزش اقتصادی می‌شود.