تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار :
کدخبر : 19554
تاریخ : پنجشنبه، 26 مهر 1403 - 10:39
مدیرکل صمت البرز اعلام کرد: جایگاه دوم استان البرز در تعداد اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری صادره در کشور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در ادامه روند توسعه‌ای صنعت استان، اداره کل صمت البرز موفق شده از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون، برای ۲۵۸ واحد صنعتی، پروانه بهره‌برداری و ۲۰۱ جواز تأسیس صادر نماید.

 البرز. امید بانوان؛ «محمد انصاری» افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌گرفته در این تعداد واحد صنعتی بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۰۶ میلیارد تومان بوده که به‌صورت مستقیم برای بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۶ نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.

 وی تصریح کرد: در شاخص اشتغال‌زایی پروانه‌های صادره، استان البرز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: در مجموع ۲۵۸ پروانه بهره‌برداری صادر شده، استان البرز در تعداد پروانه صادره رتبه پنجم و در سرمایه‌گذاری انجام شده جایگاه پنجم کشوری را از آن خود نموده است.

 انصاری اضافه کرد: علی‌رغم برخی فشارهای تحمیلی خارجی به حوزه تولید کشور، باید اذعان نمود که هنوز بسیاری از صنعتگران با چشم امید به آینده، بسیار پرتلاش‌تر از پیش‌گام برداشته و به دنبال حفظ و توسعه شرایط کاری و تولیدی خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: در همین چارچوب و طی این مدت ۲۰۱ فقره جواز تأسیس برای طرح‌های مختلف صنعتی استان صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری قابل‌پیش‌بینی برای اجرای این مجوزهای صنعتی در استان البرز، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

 این مسئول ظرفیت اشتغال‌زایی جوازهای تأسیس استان البرز در ۶ماهه اول سال را ۹ هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در طول یکسان گذشته، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در اولویت این اداره کل قرار گرفته و خوشبختانه تعدادی از این واحدها با حضور وزیر صمت، استاندار البرز و سایر مقامات ارشد کشوری مورد افتتاح قرار گرفتند.