تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : البرز
خبرنگار :
کدخبر : 19568
تاریخ : شنبه، 28 مهر 1403 - 15:08
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز مطرح شد؛ کتاب‌خوانی شاخص مهمی از توسعه‌یافتگی سی و دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان البرز به ریاست دکتر «مرتضی ولی‌پوری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و با حضور اعضا برگزار گردید.

البرز. امید بانوان؛ در ابتدای جلسه ولی‌پوری با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانه در آموزه‌های دینی گفت: بهترین الگوی کتاب‌خوانی رهبر معظم انقلاب هستند که توصیه مهم ایشان هم توجه به امر کتاب و کتاب‌خوانی است. از سوی دیگر کتاب و کتاب‌خوانی شاخص مهمی از توسعه‌یافتگی است و باید برای این مهم برنامه‌ریزی اساسی صورت پذیرد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: شهر کرج به‌عنوان دومین شهر دوستدار کتاب در کشور توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده که نشان از ظرفیت بالای این حوزه در استان است و ما وظیفه داریم که افزایش سطح سرانه کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

 این مسئول تصریح کرد: فرهنگ کتاب‌خوانی باید در سطح استان و شهرستان‌های تابعه جزو برنامه‌های اساسی پیش روی ما باشد که بحمدالله ۵ پروژه احداث کتابخانه جدید در نقاط مختلف استان در حال ساخت و تکمیل هستند.

 ولی پوری خاطرنشان نمود: کتابخانه جدید امام صادق (ع) در نظرآباد با ۸۵ درصد، کتابخانه طالقان با ۷۵ درصد و کتابخانه مسکن مهر نظرآباد با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به امید خدا تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

 شایان‌ذکر است کتابخانه‌های تنکمان و ماهدشت نیز سال آینده تکمیل و افتتاح خواهند شد.