علم و فناوری- امید بانوان؛ در این آئین که با رعایت پروتکلهای بهداشتی در سالن ابن سینا مجموعه تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، از مدرسان برتر کشوری و استانی تقدیر شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن اعلام این خبر که تمامی مطالبات مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی از بنیاد شهید وصول شده است، گفت: تمامی مطالبات این دانشگاه از بنیاد شهید کشور تا نیم سال اول سال تحصیلی 1400 وصول شده و به زودی معوقات اساتید و مراکز پرداخت میشود.
دکتر «محمد حسین امید» ضمن بیان اهداف تعیین شده برنامه اول راهبردی دانشگاه گفت: یکی از مهمترین اهدافی که بعد از 3 سال کار شبانهروزی به ثمر نشست، ساماندهی وضعیت مدرسین بود که به اتمام رسید و از 93 هزار مدرس، 25 هزار نفر مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.
وی همچنین اعلام کرد: از فراخوانهای جذب مدرس در سالهای 95، 97، 98 و 99 که بیش از 300 هزار نفر شرکت کرده بودند، کمتر 10هزار نفر پذیرفته شدند که این امر نشانگر توجه ویژه دانشگاه به حفظ رسالت اصلی خویش در دستیابی به آموزش مهارتمحور است.
وی ادامه داد: یکی از ذغدغههای ما در گذشته این بود که کمتر از 50 درصد مدرسان و اساتید از وضعیت باثبات قانونی بهرهمند بودند که با ابلاغ مصوبه جدید این موضوع هم قانونمند شد تا ضمانت قویتری بر مهارت آموزی فارغالتحصیلان این دانشگاه باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: تقریبا 90 درصد از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی همه شرایط لازم برای احراز این سمت را دارا هستند چراکه گزینش آنان فضلی و بر اساس شایستگی و توانمندی آنان بوده است؛ به طوری که از 200 هزار نفر 35 هزار مدرس به عنوان برتر انتخاب شدند که همین امر سطح انتظارات از این دانشگاه را بالا برده است.
وی در ادامه سخنان خویش گریزی نیز به شیوع کرونا و اثرات مترتب آن بر روند آموزش کشور داشت و اظهار کرد: در اوج غافلگیری کرونا تقریبا بستر مناسبی برای آموزش مهارتی در سطح دانشگاه علمی کاربردی وجود نداشت ولی طی این مدت تلاش شد با تقویت زیرساختهای لازم از این چالش نیز عبور کنیم؛ گرچه هنوز هم بسیاری از همکاران و مدرسان تسلط لازم برای تدریس در این فضا را کسب نکردهاند که امیدواریم با بروزرسانی زیرساختها از یک سو و ارتقای توان مدرسان بر این امر نیز فائق آییم.
امید سطحبندی مدرسان را از دیگر بندهای مهم چشم انداز دانشگاه علمی کاربردی عنوان و خاطرنشان کرد: گاه پیش آمده میزان دریافتی مدرسان تازه جذب شده با مدرسان پیشکسوتی که دارای تجارب بیشتری هستند به یک میزان بوده که امیدواریم با انجام سطح بندی مدرسان عدالت بیشتری برقرار شود.
وی ضمن اعلام این مهم که به ازای هر 7 دانشجو 1 استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت دارد، گفت: این آمار تقریبا با آمار دانشگاه تهران برابری دارد در حالیکه در بسیاری از دانشگاههای معتبر این نسبت 22 به 1 است.
دکتر امید در بخش دیگر سخنانش خطاب به مدرسان اظهار کرد: هیچ وقت به موقعیت فعلی خود قانع نباشید و با پشتکار و نگاه رو به آینده سعی کنید دانش خود را به روز کنید و در بازنگری دروس که در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته، شرکت کرده و نظر اصلاحی یا تکمیلی خود را ارائه دهید.
وی با بیان اینکه در دانشگاههای نظری معمولا مرسوم نیست که اساتید پیگیر آینده شغلی فارغ التحصیلان باشند، گفت: اما شما به عنوان مدرس دروس مهارتی و اساتید دانشگاهی که طلایهدار آموزش مهارتی است باید پیگیر وضعیت شعلی آنان باشید و با راهنمایی و شرکت در مراکز نوآوری آنان را به خلق ایده تشویق و در کسب حرفه یاری دهید.
در پایان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از مدرسان خواست در تولید محتوای الکترونیکی دروس مشترک و حتی دروس مهارتی پیشگام باشند.
در ادامه این آئین دکتر «حامد باقری فراهانی» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز ضمن تقدیر از زحمات مدرسانی که در سطح استانی و کشوری حائز رتبه برتر شدهاند، اظهار کرد: فرآیند انتخاب مدرسین برتر سال 1400 از فروردین ماه آغاز و پس از پالایش و بررسی 45 پرونده رسیده 15 مدرس برتر انتخاب و به ستاد مرکزی دانشگاه معرفی شدند.
باقری فراهانی افزود: در جمعبندی نهایی یک مدرس در سطح کشوری و 3 مدرس در سطح استانی از دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز حائز رتبه برتر شدند.
در پایان این مراسم از مدرسان برتر کشوری و استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز به شرح ذیل تقدیر شد.
انتهای پیام/