تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
سرویس : علم و فناوری
خبرنگار :
کدخبر : 5672
تاریخ : شنبه، 12 تیر 1400 - 11:55
ویژه متقاضیان تدریس البرز؛ دوره آموزش آشنایی با نظام علمی کاربردی در البرز برگزار شد دوره آموزشی یک‌روزه آشنایی با نظام علمی کاربردی صبح پنجشنبه ۱۰ تیرماه سالجاری برای 130 مدرس، توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار شد.

علم و فناوری- امید بانوان؛ این دوره ویژه متقاضیان تدریس البرز در فراخوان سال 99، متقاضیان تدریس هیات علمی سایر دانشگاه‌ها و متقاضیان خبره مورد تایید هیات اجرایی جذب دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بود که به جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد کرونای استان البرز از طریق ویدیو کنفرانس و به صورت آنلاین انجام شد.

«علیرضا جمالزاده» معاون مدیرکل برنامه‌ریزی درسی در مطالعات برنامه‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با محور ارائه مهارت، فناوری و برنامه‌ریزی درسی به آموزش برخی مباحث مهم به مدرسان پرداخت.

در این دوره مدرسان با تعریف و ماهیت آموزش علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری و دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های شغلی در کشور آشنا شدند.

تاریخچه و شکل گیری دانشگاه علمی کاربردی، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با 5 نظام آموزشی برتر در جهان از دیگر مباحثی بود که استاد جمالزاده به تشریح و تببین آنها پرداخت.

دکتر «حامد باقری فراهانی» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز در آغاز این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم به مدرسان جدیدالورود، توسعه مهارت در سطح آموزش عالی را از مراحل الزامی دانشگاه علمی کاربردی قلمداد و اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی با رویکرد مهارت‌آموزی به دنبال این است که علاوه بر استفاده از ظرفیت علمی اساتید از تجربیات چند ساله آنان در حوزه‌های فنی نیز بهره‌مند شود.

سپس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با محور آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی به بیان چیستی، چرایی و رویکردهای جدید آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی و مقررات آموزشیِ مربوطه پرداخت.

ریزمحتوای دوره‌ی آشنایی با نظام علمی کاربردی، آشنایی با 4 نسل دانشگاه‌های کشور و به طور ویژه شناخت دانشگاه نسل سوم و اهداف آن به عنوان دانشگاه کارآفرین، آشنایی با جایگاه و سیستم آموزشی دانشگاه، تفاوت آن با سایر نظام‎های آموزشی، ضرورت اجرای دوره‌های مهارتی علمی کاربردی، ساختار و سطوح آموزش، نقاط ضعف و قدرت آن و برخی وظایف اصلی مدرسان و شیوه تدریس از جمله آیتم‌هایی بود که در این دوره به آن اشاره شد.

معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز « حبیب کمری» نیز با ذکر این مهم که جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، به تشریح قوانین مالی و حقوقی و بیان مقررات انضباطی پرداخت و از متقاضیان تدریس خواست طی آموزش، صلاحیت حرفه‌ای در ابعاد مختلف فردی، عمومی و علمی را رعایت کنند.

در پایان مقرر شد متقاضیان تدریس در آزمون تدارک دیده شده پایان دوره به صورت برخط شرکت نمایند.

انتهای پیام/