جمعه، 29 اردیبهشت 1402 - 18:52

یونیسف:

با وجود ممنوعیت‌ها، کارمندان زن در افغانستان امدادرسانی می‌کنند

نماینده یونیسف در افغانستان می‌گوید که با وجود فرامین حکومت طالبان مبنی بر منع کار زنان، کارمندان زن در دفاتر سازمان ملل متحد در افغانستان به کارشان در این کشور ادامه داده‌اند.

بین الملل. امیدبانوان؛ آوا نوشت؛ فران ایکویزا، در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: می‌خواهم بگویم که تمام کارمندان زن ملل متحد در افغانستان مشغول کار هستند و کارمندان زن این نهاد به کار خود از خانه و دفتر ادامه خواهند داد.

او گفت که در تمامی ادارات متحد ملل متحد در افغانستان زنان مشغول کار هستند.

این در حالی است که ماه گذشته سازمان ملل متحد گفته بود که اگر این سازمان نتواند حکومت طالبان را ترغیب کند تا به زنان اجازه کار در این نهاد را بدهد، آماده است در ماه می تصمیم خروج از افغانستان را اتخاذ کند.

اچیم ستاینر، مدیر برنامه توسعه ملل متحد، گفته است که مقامات ملل متحد با حکومت طالبان سرگرم مذاکره  هستند و امیدوار هستند که برای کار زنان در این سازمان استثنا قایل شوند.

حکومت طالبان در اوایل ماه آوریل سال جاری میلادی زنان را از کار در ادارات ملل متحد منع کرد. پس از آن، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد این اقدام را «غیر قابل پذیرش» و «غیر قابل تصور» خواند.

گوترش در توئیتی نوشته بود: حضور کارمندان زن در سازمان ملل متحد برای انجام کار ما از جمله فراهم‌آوری کمک‌های حیاتی ضروری است.

پیش از آنکه حکومت طالبان کار زنان را در ادارت ملل متحد منع کند، مجموعا ۶۰۰ کارمند زن در ادارات متحد ملل متحد در افغانستان فعال بودند.

کدخبر: 13819


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise