پنجشنبه، 26 مهر 1403 - 12:49

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون

۹۰۰ زندانی در البرز از آموزش‌های صنایع‌دستی بهره‌مند شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از آموزش صنایع‌دستی به ۹۰۰ زندانی در ۷ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

البرز. امید بانوان؛ «رحیم خاکی» روز پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ در جلسه‌ای ضمن قدردانی از مربیان صنایع‌دستی و کارشناسان اشتغال و حرفه‌آموزی زندان فردیس گفت: آموزش‌های صنایع‌دستی به زندانیان باهدف توانمندسازی و حرفه‌آموزی طی تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره کل زندان‌های استان البرز انجام می‌شود.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: این آموزش‌ها از طریق مربیان صنایع‌دستی زیر نظر این اداره کل در رشته‌های مختلف و کاربردی صنایع‌دستی از جمله چرم، رشته‌های چوبی و قلاب‌بافی صورت می‌گیرد.

 به گفته او آموزش‌های صنایع‌دستی علاوه بر زندانیان، سربازان وظیفه را نیز در بر می‌گیرد و حدود ۶۰ نفر از آموزش‌دیدگان را سربازان وظیفه تشکیل می‌دهند.

 خاکی با بیان اینکه آموزش‌های مهارت‌های صنایع‌دستی باهدف مهارت‌افزایی و اشتغال‌زایی برای زندانیان در طی دوران محکومیت و پس از آن با همکاری ستاد امور زندان‌ها به شرکت‌های مختلف برای کار به‌عنوان نیرو معرفی می‌شوند.

 به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گواهینامه آموزش پس از اتمام دوره‌ها برای افراد صادر می‌شود و کسانی که پس از آزادی مشغول به تولید و کار شوند می‌توانند اقدام به دریافت کارت شناسایی از این اداره کل کرده و از تسهیلات کم‌بهره نیز برخوردار شوند.

کدخبر: 19557


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise