شرایط واگذاری غرفههای بازارچه خوداشتغالی بانوان اعلام شد
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران ضمن تشریح شرایط واگذاری غرفههای بازارچههای خوداشتغالی به زنان سرپرست خانوار، گفت: این موضوع بخشی از پروژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کارآفرین و صاحب کسب و کارهای خانگی است.
کرج – امید بانوان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروز آذر گفت: طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورخ ۲۹ اردیبهشت سال ۸۹ مصوب مجلس شورای اسلامی« فراهم کردن بازارهای محلی جهت عرضه محصولات تولید شده توسط صاحبان کسب و کارهای خانگی» از وظایف شهرداریها است.
وی ادامه داد: اداره کل امور بانوان بر اساس مأموریتش مبنی بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تلاش میکند در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت ایشان، فضاهایی را جهت فروش محصولات در اختیار زنان سرپرست خانوار کارآفرین و دارای کسب و کار خرد و خانگی قرار دهد که از جمله این فضاها میتوان به بازارچههای خوداشتغالی بانوان و نمایشگاه زنان و تولید ملی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه بازارچهها از نظر مدت زمان فعالیت، به دو دسته دائم و موقت تقسیم می شوند، گفت: بازارچههای دائم به صورت سالانه و بازارچههای موقت شامل بازارچه های مناسبتی، فصلی و روز بازارها، در طول سال و برای دوره های چند روزه تا چند هفتهای به متقاضاین واجد شرایط واگذار می شوند.
بهروز آذر در خصوص مراحل واگذاری غرفهها به متقاضیان گفت: اداره کل بانوان پس از شناسایی زنان سرپرست خانوار، اقدام به بررسی وضعیت ایشان از طریق سازوکارهای مشخص مینماید و در صورت احراز شرایط و تشکیل پرونده توانمندسازی، غرفه به مدت حداقل شش ماه و حداکثر یک سال در اختیار آنها قرار گرفته تا امکان ارائه محصولات در بازارچه ها برای زنان سرپرست خانوار صاحب مشاغل خانگی فراهم شود.
انتهای پیام/
کدخبر: 3232