شنبه، 21 آبان 1401 - 13:53

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز اعلام کرد

اجرای بیش از ۵۲۰ برنامه در هفته کتابخوانی البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: هفته کتاب و کتابخوانی در این استان از امروز جمعه با بیش از ۵۲۰ برنامه فرهنگی و هنری آغاز شد.

البرز- امید بانوان؛ «علی معدنی‌پور»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب که از ۲۱ الی ۲۷ آبان‌ماه جاری نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: رونمایی از کتاب«داعشی و عاشقی» و «مهندس مسلمان» و تجلیل از نویسنده شاخص کشوری، مسابقه‌های مختلف نقاشی و تصویرسازی جلد کتاب ویژه کودکان، جشنواره اهدای کتاب، خاطره‌نویسی و مسابقه ملی مشاعر از برنامه‌های این هفته است.

وی دیدار با ائمه جمعه استان، فرمانداران، عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب برشمرد، گفت: افتتاح کتابخانه مشارکتی شهید فخری‌زاده در کارخانه سیمان آبیک نیز از دیگر برنامه‌هاست.

معدنی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به سرانه مطالعه در استان البرز اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار مرکز ایران اکنون سرانه مطالعه در استان البرز ۶ ساعت است که نسبت به میانگین کشوری حدود دو ساعت کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۷۳ کتابخانه عمومی دراستان البرز فعال است که ۵۲ کتابخانه در اختیار این اداره‌کل و ۲۱ کتابخانه دیگر به صورت مشارکتی با سایر ارگان‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز یادآورشد: پنج کتابخانه دیگر نیز در دست احداث است که بتوانیم در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسانیم.

معدنی‌پور افزود: برای تکمیل دو کتابخانه در شهرستان‌های طالقان و کرج نیز در زمان سفر دولت سیزدهم در فروردیسن ماه امسال اعتباراتی در نظر گرفته شده که مراحل ساخت آنها در حال انجام است.

وی گفت: اکنون دو کتابخانه سیار فدک و فروغ دانایی در شهرستانهای ساوجبلاغ و کرج فعال هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تلاش هستیم این کتابخانه‌های سیار را در کل استان افزایش دهیم .

کدخبر: 11113


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise