راستی آزمایی اعطای تسهیلات در جلسه بانکهای البرز
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: بانکهای عامل استان که در سفر ریاست جمهوری مکلف به اعطای تسهیلات قرضالحسنه و کمک معیشتی به 10 هزار و 500 نفر از متقاضیان بودند، به 75 درصد از تعهدات خود عمل کردهاند.
البرز- امید بانوان؛ «سیف اله اسداللهی» با بیان این مطلب در جلسهای که با حضور بیات مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری و مدیران عامل بانکهای استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد متقاضی دریافت تسهیلات، در مرحله اول به 4 هزار و 500 نفر تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شده است که پس از تخصیص مرحله دوم که طی روزهای آتی انجام میشود، مرحله دوم اعطای تسهیلات از سوی بانکهای عامل دولتی آغاز میشود.
وی علت عدم پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به تمامی متقاضیان را عدم مراجعه آنان به بانکهای عامل و همچنین تراکم بالای متقاضیان عنوان کرد و گفت: علاوه بر تراکم بالای متقاضیان، برخی از شهروندان علیرغم همراهی رؤسای شعب استان به دلیل عدم ارائه حداقل ضمانتهای بانکی موفق به دریافت تسهیلات نشدند.
این مسئول در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از همراهی و همکاری بانکهای عامل استان در اعطای تسهیلات مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان البرز تاکید کرد: با توجه به سیاستهای دولت مردمی در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم بویژه در حوزه اعطای تسهیلات بانکی با رؤسای شعبی که همراهی کافی را با شهروندان نداشتهاند، برخورد قانونی صورت گرفته و از سرپرستی امور شعب بانکهای دولتی استان خواسته شده است همراهی کافی را با شهروندان استان به منظور پرداخت کامل تسهیلات داشته باشند.
اسداللهی خاطر نشان کرد: بنده به شخصه ضمن بازدید از برخی شعب استان به صورت ویژه علاوه بر برگزاری جلسات متعدد شورای بانکهای استان، نسبت به رصد اقدامات بانکهای استان در خصوص اعطای تسهیلات تکلیفی بانکها از جمله: تسهیلات قرضالحسنه سفر ریاست جمهوری، تبصره 16، فرزندآوری و وام ازدواج به صورت سرزده در شعب حضور یافته و برخی از پروندههای متقاضیان را مورد بررسی قرار دادهام که مشاهدات و مستندات حاکی از همراهی کامل شعب بانکی استان با شهروندان بود که قابل تقدیر میباشد.
به گفته وی تخصیص مرحله دوم تسهیلات قرضالحسنه مربوط به سفر ریاست جمهوری طی روزهای آتی میتواند موجب گشایش و تسهیل در اعطای مابقی تسهیلات به شهروندان شود.
گفتنی است در این جلسه، مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواستهای مردمی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن برقراری تماس با یکی از شهروندان متقاضی تسهیلات، با وی به گفتوگو پرداخت و نحوه برخورد کارکنان بانک و میزان همکاری آنان در خصوص تشکیل پرونده و اعطای وام را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار داد.
انتهای پیام/
کدخبر: 11627