یکشنبه، 27 آذر 1401 - 07:45

در روزهای آلوده شیر، آبمیوه و آب زیاد بنوشید

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرزبا اشاره به آلودگی هوا گفت: افزایش میزان نوشیدن آب، مصرف آبمیوه‌های تازه و نوشیدن شیر از مواردی است که در این شرایط باید مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد.

البرز- امید بانوان؛‌ «احمد مهدوی» با اشاره به اینکه در فصول سرد سال افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و وارونگی دما برای برخی مشکل‌ساز می‌شود، اظهار کرد: افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی- ریوی بیشترین آسیب را به واسطه آلودگی هوا می‌بینند.

وی ادامه داد: البرز به واسطه همجواری با پایتخت و دارا بودن شرکت‌های تولیدی و صنعتی، مستعد آلودگی هوا است به همین دلیل در برخی از روزهای سال به واسطه افزایش غلظت آلاینده‌های هوا شاهد تعطیلی مدارس و حتی ادارات و سازمان‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: در شرایط قرمز و بحرانی کیفیت هوا نیروهای اورژانس در آماده باش قرار می‌گیرند و با استقرار در محل‌های پرتردد استان، آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

این مسئول اظهار کرد: در این شرایط از گروه‌های حساس درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند و سایر افراد هم از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز اضافه کرد: سردرد، سوزش چشم، تنگی نفس، سوزش گلو و سرفه از علایم تاثیر آلودگی هوا بر افراد است.

مهدوی گفت: اغلب با افزایش آلودگی هوا، تعداد مراجعان به مراکز درمانی استان بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه مردم باید در این روزها بیشتر مراقب سلامت خود باشند، توضیح داد:  افزایش میزان نوشیدن آب، مصرف آبمیوه‌های تازه و نوشیدن شیر از مواردی است که در این شرایط باید مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر چند دستگاه آمبولانس در مناطق پرتردد استان مستقر است و شهروندان در صورت داشتن علایم بالا می‌توانند به آنها مراجعه و از خدمات درمانی مناسب بهره بگیرند.

کدخبر: 11750


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise