چهارشنبه، 30 آذر 1401 - 10:23

نماینده بروجرد در مجلس:

بودجه 1402 به مباحث اقتصادی و اجتماعی جوانان نگاه ویژه دارد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اظهارات افراد را به پای دستگاه‌های مختلف گذاشت. ما در حوزه جوانان سعی می‌کنیم راه حل‌های منطقی و عاقلانه‌ای را در پیش بگیریم.

سیاست- امید بانوان؛‌ رکنا نوشت؛ کمبود انسجام و یکپارچگی در حوزه جوانان و خلأ نهاد مقبول و مقتدر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه، مشکل اشتغال و بیکاری جوانان و کمبود مهارت شغل‌پذیری، کم‌توجهی به سلامت جسمی، روانی جوانان، آسیب اجتماعی اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی که اعتیاد در صدر این موارد قرار دارد، افزایش سن ازدواج و کاهش پایداری خانواده‌ها، بحران سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی،کمبود امکانات و اقدمات علمی و حرفه‌ای بلند مدت برای ورزش جوانان، فضای مجازی و فناوری‌های نوین ارتباطی و کمبودهای اطلاعاتی جوانان ایرانی در این عرصه، شکاف نسلی و بحران هویت جوانان، چالش جانشین پروری جوانان و کمبود مداخله و حضور جوانان در مصادر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، تمایل به مهاجرت جوانان از جمله مشکلات، کمبودها و نیازهای جوانان امروزی است که مسیر برون رفت از آنها با مدیریت دولتی و حکومتی انجام می گیرد.

اما جوانان ایرانی خود را رها شده میان مشکلات می‌دانند و مسئولان را بی‌توجه به معضلات خود متصور هستند. در این میان در ایران وزارت خانه‌ای وجود دارد به نام «وزارت ورزش و جوانان» که در معاونت جوانان خود باید تلاش کند تا گفتمان‌های موثر با وزارت‌خانه‌هایی که می‌توانند مشکلات جوانان را حل کنند و راهگشای گره‌های کور زندگی آنان باشند داشته باشد، اما اثری از گام موثر دیده نمی‌شود.

«فاطمه مقصودی»، نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تصریح کرد: در حوزه جوانان همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند و سازمان ورزش و جوانان به تنهایی تمامی امور مربوط به جوانان را برعهده ندارد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌ها باید به وظایف خود در حوزه جوانان عمل کنند و اینکه ما تنها یک نهاد و یک وزارتخانه را متولی مسائل زنان و جوانان بدانیم امری غیرکارشناسی است زیرا در هیچ کشور دنیا مسائل مربوط به زنان به این شکل اداره نمی‌شود.

 نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از وظایفی که در حوزه جوانان بر عهده معاونت جوانان وزارت ورزش گذاشته شده است، به علت عدم اختصاص بودجه بر زمین مانده است و ما بهتر است ابتدا مسائل اصلی‌تر جوانان را حل کنیم.

مقصودی با اشاره به توجه دولت و مجلس در برنامه بودجه سال آینده، ادامه داد: در لایحه 1402 مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را به صورت ویژه برای جوانان در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم موانع اقتصادی برای حل مشکلات جوانان برطرف شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته آنطور که باید به مسائل و مشکلات حوزه جوانان پرداخته نشده است و تلنبار شدن این مسائل روی همدیگر باعث شده که اکنون مشکلات جوانان پررنگ تر شده و آنها را دچار چالش‌های جدی بکند.

برای حل مشکلات جوانان بن‌بست نداریم

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای مشکلات حوزه جوانان بن‌بست نداریم و عمده این مسائل در میان مدت قابل حل است. در بعضی موارد شاید برخی از مسئولان اظهار نظرهای سطحی و مقطعی در حوزه جوانان داشته باشد و مردم نباید اینها را به پای فلان دستگاه یا فلان مجموعه بگذارند.

مقصودی با اشاره به اینکه صورت مسئله را نمی‌توان پاک کرد و مسئولان در قامت متولیان این حوزه باید راه‌حل‌های قطعی برای این آن داشته باشند، یادآور شد: مجلس به عنوان نهاد قانونگذار دارای یک بازوی مشورتی بسیار قوی به نام مرکز پژوهش‌ها است و دولت هم باید در هر وزارتخانه‌ای یک مرکزی برای ارائه مشاوره کارشناسی به آن مجموعه ایجاد کند.

زمان ما برای حل مشکلات بسیار ضیق است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به لحاظ عملی توانایی حل مشکلات جامعه وجود دارد افزود: زمان ما برای حل مشکلات بسیار ضیق است و ما نباید با افزایش سرعت پیشرفت کشور کیفیت را از دست بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در تمامی عرصه‌ها از جوانان و توانایی‌های آنها استفاده کرد، گفت: بیشترین توجه ما در آینده باید بر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باشد زیرا با توجه به مباحث آموزشی و فرهنگی است که می‌توانیم مسائل را حل کنیم.

 

کدخبر: 11829


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise