دوشنبه، 05 دی 1401 - 16:45

تشکیل دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی تسریع شد

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی البرز چند ماه پیش جلساتی برای تشکیل این دبیرخانه برگزار شد اما با تأخیر مواجه شد و اکنون رویکرد بر تسریع در تشکیل این دبیرخانه و طی مراحل ثبت جهانی تپه ازبکی است.

نظرآباد- امید بانوان؛ «یحیی دارایی» روز دوشنبه 1401 اظهار کرد: تپه ازبکی یکی از آثار باستانی و تاریخی شاخص کل کشور است که اولین خشت دست‌ساز بشری در این منطقه یافت شد و اکنون در سازمان ملل قرار دارد.

سرپرست اداره کل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی البرز با بیان اینکه این تپه در سال 1352 به ثبت ملی رسیده، گفت: با توجه به اهمیت تاریخی این تپه، ظرفیت ثبت جهانی را دارد. به همین خاطر به دنبال این هستیم که بتوانیم دبیرخانه‌ ثبت جهانی این تپه را در شهرستان نظرآباد ایجاد کنیم.

دارایی ادامه داد: برای این منظور باید با دستگاه‌های مختلفی رایزنی و مشارکت داشته باشیم. برای تشکیل این دبیرخانه در نظرآباد به همکاری ارگان‌هایی چون شهرداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان و همچنین نخبه‌ها و دوستداران میراث‌فرهنگی سراسر استان به خصوص شهرستان نظرآباد نیاز داریم.

او افزود: به زودی با هماهنگی این دستگاه‌ها دفتر دبیرخانه ثبت جهانی محوطه ازبکی را در نظرآباد افتتاح خواهیم کرد. پس از تشکیل دبیرخانه در نظراباد نسبت به تشکیل دبیرخانه استانی به ریاست استاندار برای همراه کردن ادارات کل استان اقدام می‌شود.

کدخبر: 11944


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise