پنجشنبه، 08 دی 1401 - 19:21

طرح امدادگران فرهنگی در قرارگاه عفاف و حجاب استان البرز مطرح شد

مشاور فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز از  پیش‌بینی اجرای طرح امدادگران فرهنگی با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

البرز- امید بانوان؛‌ اردشیر آل عوض با اعلام این خبر افزود: در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب که امروز پنجشنبه ٨ دی ماه به ریاست دکتر عبداللهی استاندار البرز برگزار شد، اجرای طرح امدادگران فرهنگی به تصویب رسید. 

وی با اشاره به اینکه از رسالت‌های انبیای الهی و ائمه پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی بوده است، افزود: بخش عمده اجرای این طرح در مساجد  با مرجعیت روحانیت معظم اجرا می شود. 

آل عوض با اشاره به  نقش روحانیت معظم بعنوان پیشانی پیشگیری از آسیب‌ها گفت:  در شرایط فعلی که شاهد هجمه‌های استکبارجهانی هستیم نقش روحانیت معظم غیرقابل انکار است و لذا با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی بهره‌مند خواهیم شد. 

مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب نیز ذیل برنامه‌های طرح امدادگران فرهنگی عفاف و حجاب اجرایی می‌شود، گفت: روش‌مند بودن در فرایند آسیب‌زدایی اجتماعی همواره مورد تاکید بوده است و  برای اجرای طرح امدادگران فرهنگی نیز ابتدا ظرفیت سنجی خواهد شد و در کنار آن با رعایت محیط شناسی، الگوهای اجتماعی اجرایی می‌شود. 

وی افزود: این طرح ۴ الگوی مداخله خواهد داشت و برگرفته از تجربه‌های موفق رفتاری بوده است.

آل عوض بیان کرد: طرح امدادگران فرهنگی پس از اشتراک گذاری دیدگاه‌ها و نقطه نظرات پس از تبادل آرا، اجرایی می شود.

کدخبر: 11991


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise