دوشنبه، 08 اسفند 1401 - 10:06

بازداشت کلاهبردار فضای مجازی با ۷۰ پرونده قضایی در نظرآباد

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد از بازداشت فردی خبر داد که ۷۰ پرونده فعال کلاهبرداری داشته و با ایجاد رسید‌های جعلی بانکی، اقدام به فریب فروشندگان می‌کرده است.

نظرآباد- امید بانوان؛ سامان قاضی زاده در تشریح جزئیات نحوه شناسایی و بازداشت فردی از طریق فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر «کلاهبرداری از طریق یک سایت» رسیدگی به این پرونده مورد پیگیری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد قرار گرفت؛ شاکی در اظهارات خود مدعی شد که یک پمپ باد را در سایتی آگهی کرده و فردی با وی تماس گرفته و ادعا می‌کند که در یک شرکت،  مدیرعامل و مالک بوده و علاوه بر پمپ باد، روغن ماشین نیز خریدار است.

وی افزود: در ادامه متهم با ساختن رسید جعلی به مبالغ ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، اقدام به ارسال آن رسید جعلی به شاکی کرده و ادعا می‌کند وجوه مذکور را از طریق سامانه بانکی پایا واریز کرده و چند ساعت دیگر پیامک آن  خواهد آمد. در ادامه شاکی با دیدن رسید ارسالی در یکی از پیام رسان‌ها، اقدام به ارسال مرسوله می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد ادامه داد: فروشنده وقتی متوجه جعلی بودن رسید و عدم واریز وجه به حساب خود می‌شود اقدام به طرح شکایت می‌کند که در ادامه با اقدامات فنی و تحقیقات قضائی و پلیسی، متهم به همراه دو خانم که همدست وی بودند شناسایی و بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها و استعلامات نشان داد که متهم، چندین سابقه محکومیت داشته و متواری  بوده و هم اکنون بیش از ۷۰ پرونده در جریان رسیدگی در استان‌های مختلف کشور دارد، گفت: در بازرسی از منزل متهم در  یکی از شهرستان‌های استان، مجموعه‌ای از مدارک جعلی از جمله رسید‌های جعلی و ربات رسید جعل ساز از تلفن همراه وی کشف گردید شد؛ همچنین تحقیقات تکمیلی مشخص کرد که متهم بار‌ها اقدام به کلاهبرداری‌های متعدد از طریق فضای مجازی کرده است.

قاضی‌زاده ضمن هشدار به شهروندان در خصوص کسب اطمینان از واریز وجوه به حساب خود گفت: متهم در این پرونده، شرایطی را فراهم می‌کرده که علاوه بر ساخت رسید جعلی، پیامکی با سرشماره بانک مذکور، حاوی واریز وجه به حساب قربانیان ارسال می‌شده است بنابراین ضرورت دارد شهروندان برای اطمینان از واریز واقعی وجه، علاوه بر عدم اعتماد به رسید و پیامک ارسالی، حتما به حساب بانکی خود مراجعه کنند تا از کلاهبرداری‌های این چنینی دور بمانند.

کدخبر: 12667


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise