دوشنبه، 08 اسفند 1401 - 13:26

وزیر کشور:

کنار گذر پل فردیس نقش بسزایی در کاهش ترافیک اتوبان کرج - تهران دارد

وزیر کشور گفت: بهره برداری از پروژه کنارگذر پل فردیس نقش بسزایی در کاهش ترافیک این محدوده دارد.

فردیس - امید بانوان؛ احمد وحیدی روز دوشنبه هشتم اسفند در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر پل فردیس در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: کار ارزشمند صورت گرفته و بهره‌برداری از این پروژه نقش بسزایی در کاهش ترافیک این محدوده دارد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای کاهش ترافیک نیاز است پروژه‌های دیگری در البرز اجرایی شود، گفت: در گام اول باید پروژه همت شمالی ادامه پیدا کند.

وحیدی تصریح کرد: همچنین اجرای پروژه همت جنوبی در دستور کار قرار دارد که ضروری است در این میان مجوزات لازم اخذ شود، در میان رفع معضلات محیط زیستی به صورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه تکمیل و افتتاح چند پروژه دیگر نیز در دستورکار قرار دارد، ادامه داد: به گفته مسئولان استانی این پروژه‌ها تا حد زیادی ترافیک را کاهش خواهد داد.

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز هم در مراسم بهره برداری از این پروژه گفت: این پروژه فاز اول از طرحی بزرگ است که با تکمیل آن گره ترافیکی حل فاصل پل فردیس تا پل کلاک برای همیشه حل می‌شود.

وی ادامه داد: قرینه این کنارگذر هم در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده زیربار ترافیک برود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های در حال تکمیل توضیح داد: در حال حاضر تعریض پل جاده مخصوص و اضافه کردن یک باند جدید به آن هم در حال اجرا است.

 این مسئول اضافه کرد: کنارگذری که امروز به بهره‌برداری رسید حدود ۳۰ درصد از ترافیک این محدوده را کاهش می‌دهد.

وی ابراز کرد: اگر تمام پروژه های مدنظر در محدوده پل فردیس تا کلاک به بهره برداری برسد، می‌توان امیدوار بود ترافیک این محدوده تا ۸۵ درصد کاهش یابد.

زندی اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای کنارگذر فردیس حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده و بقیه طرح‌های باقی مانده برای کاهش ترافیک این محدوده نیز به ۷۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز گفت: سرمای هوا تا حدودی عملیات عمرانی پروژه ها را کند کرده بود ولی با افزایش دما، کلیه پروژه های این محدوده تا آخر تابستان سال آینده به بهره برداری می‌رسند.


کدخبر: 12672


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise