سه‌شنبه، 16 اسفند 1401 - 10:39

مجلس با پرداخت یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر پیش‌بینی ساز وکاری برای اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کردند.

سیاست- امید بانوان؛‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه‌شنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، پیشنهاد «حسین حسین‌زاده» مبنی بر پیش‌بینی ساز وکاری برای اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو را بررسی و در نهایت با این پیشنهاد مخالفت کردند.

حسین حسین‌زاده در توضیح پیشنهاد خود بیان کرد: این پیشنهاد به اصلاح نظام توزیع یارانه باز می‌گردد و کمک می‌کند تا خانواده‌های فاقد خودرو نیز از یارانه بنزین برخوردار شوند. روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر بنزین توزیع می‌شود و ما در این پیشنهاد قصد داریم ۲۰ میلیون لیتر را به خانواده‌های فاقد خودرو بدهیم. این خانوارها می‌توانند سهمیه خود را به دولت بفروشند و یا به خانواده‌هایی که بیش از دو خودرو دارند به فروش رسانند. هدف از این پیشنهاد محرومیت‌زدایی و اصلاح نظام توزیع یارانه است.

رحیم زارع ،‌ سخنگوی کمیسیون تلفیق، در مخالفت با این پیشنهاد بیان کرد: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق طرح شد اما نتوانست دو سوم آرا را کسب کند. این پیشنهاد باعث بهم ریختگی بازار می‌شود. ما قبول داریم که نظام توزیع یارانه بنزین باید اصلاح شود اما این راهش نیست. ما در سال آینده یک میلیارد دلار منابع برای واردات بنزین و گازوئیل پیش بینی کردیم و زیرساخت‌ها برای اجرای این پیشنهاد فراهم نیست.

کدخبر: 12854


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise