شنبه، 20 اسفند 1401 - 14:17

معاون فرماندار کرج تاکید کرد؛

اصلاح مبالغ حق عضویت در کتابخانه‌های عمومی

معاون فرماندار کرج گفت: مبالغ حق عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج باید اصلاح شود و این روند در مناطق کم برخوردارنیز با ایجاد طرح رایگان سبب ساز افزایش اعضای کتابخانه‌ها و رغبت به مطالعه در سطح شهر شود.

کرج – امید بانوان؛ «مهدی آقابراری» صبح شنبه در آخرین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج در سالجاری که با حضور اعضای این انجمن و نمایندگان دستگاه‌ها در محل فرمانداری برگزار گفت: توازن زیرساختی گام اول در ارتقای سطح فرهنگ مطالعه است که در جریان بازدیدهای میدانی متوجه شدیم که این جمعیت 3 میلیون نفری در مرکزیت استان تنها 150 پرسنل و کتابدار دارد که پاسخگوی جمعیت فعلی نخواهد بود.

معاون فرماندار کرج دستگاه‌های فرهنگی را متولی فرهنگ‌سازی و ترویج کتابخوانی خواند و ادامه داد: انجمن کتابخانه‌های عمومی موظف به ایجاد بسترهای ترویج و توسعه زیرساخت‌ها است و دستگاه‌های فرهنگی همانند ارشاد و صدا و سیما باید با تولید محتوا افزایش مطالعه را فرهنگسازی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صرف هزینه نیم درصد واریزی شهرداری‌ها در سایر بخش‌ها خلاف قانون است، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید در این زمینه به تکالیف قانونی خود عمل کنند، اگر اتفاقی که باید در این حوزه بیفتد بسیاری هزینه‌های مازادی که شهرها بر دوش می‌کشند نیز کاهش می‌یابد اگر شهرداری‌ها مسئولیت کار فرهنگی خود را متقبل شوند هزینه‌های خدماتی و زیرساختی شهری آنها نیز به واسطه آگاه شدن شهروندان کاهش پیدا خواهد کرد.

آقابراری ادامه داد: تشکیل نشست مشترک بین آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی که هر دو هدف مشترکی در راستای ارتقا سطح آگاهی دارند نیز از اولویت‌های انجمن کتابخانه‌های شهرستان کرج در سال جدید قرار بگیرد.

آقابراری همچنین استفاده از ظرفیت قرائت خانه‌ها و پارک‌ها و فضای سبز آن را نیز را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی مهم برشمرد و گفت: فضاهای بلااستفاده در پارک‌ها باید با محوریت افزایش مطالعه مناسب سازی شود.

وی بیان کرد: جمعیت قابل توجهی در مسکن مهر ماهدشت اسکان دارند که باید برای آنها نیز به فکر ایجاد کتابخانه باشیم.

دکتر آقابراری همچنین خواستار ایجاد کتابخانه کودک و نوجوان در کلانشهر کرج شد و افزود: کلانشهر کرج کتابخانه کودک و نوجوان ندارد، این فضامی‌تواند زمینه ساز آموزش های فراگیر و تخصصی برای کودکان و مهارت مطالعه از دوران کودکی باشد. وی همچنین خواستار تعیین تکلیف زمین کتابخانه عمومی کمالشهرکرج شد.

انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج در یکسال اخیر 125 مصوبه داشت که 97 درصد آن اجرایی شد. شهرداری گرمدره برترین شهرداری در پرداخت سهم نیم درصد واریزی به کتابخانه‌های عمومی در سال 1401 معرفی شد.

کدخبر: 12926


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise