سه‌شنبه، 23 اسفند 1401 - 14:17

قهرمانی وزنه‌برداران ایران در بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه

تیم ایران (الف) با کسب ۲ طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان نخستین دوره مسابقات وزنه‌برداری, بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه شد.

ورزش – امید بانوان؛‌ رقابت‌های وزنه‌برداری بانوان در بازی‌های بین‌المللی نوروزگاه روز دوشنبه برگزار شد و در نخستین وزن آتنا فیضی در دسته ۴۹ کیلوگرم به روی تخته رفت و با ۶۰ کیلوگرم یک ضرب، ۸۵ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۴۵ کیلوگرم بدون رقیب قهرمان نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروزگاه شد.

نماینده ازبکستان بالاتر از ریحانه کریمی قهرمان دسته ۵۹ کیلوگرم شد. کریمی با ۷۵ کیلوگرم یک ضرب، ۹۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۱۶۵ کیلوگرم در رده دوم ایستاد.

رقابت جذاب و نزدیک دسته ۷۱ کیلوگرم نیز با طلای الهه رزاقی و نقره فاطمه کشاورز به پایان رسید و نماینده روسیه روی سکوی سوم ایستاد. رزاقی با ۹۴ کیلوگرم یک ضرب، ۱۱ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۵ کیلوگرم در رده نخست این مسابقات قرار گرفت.

سیده‌الهام حسینی با یک کیلوگرم اختلاف حریف روس را شکست داد و مدال طلای دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی نوروز را به دست آورد.

در این دسته نماینده ازبکستان سوم‌ شد و پریسا نورعلی در جایگاه چهار قرار گرفت. حسینی با ۱۰۱ کیلوگرم یک ضرب، ۱۲۴ کیلوگرم دوضرب و مجموع مجموع ۲۲۵ کیلوگرم در رده نخست ایستاد.

مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری نیز به وزنه‌بردار ازبکستان رسید و دو نماینده کشورمان مدال‌های نقره و برنز را به گردن آویختند.

تیم ایران الف با کسب ۲ طلا، یک نقره و یک برنز قهرمان نخستین دوره مسابقات وزنه‌برداری تورنمنت بین‌المللی نوروزگاه شد.

تیم ازبکستان با ۲ طلا و برنز نایب قهرمان شد و تیم ایران ب با یک طلا و ۲ برنز روی سکوی سومی‌ ایستاد.

جایزه ۲ هزار یورویی مسابقات وزنه‌برداری نخستین دوره تورنمنت بین‌المللی نوروزگاه به وزنه‌بردار روسیه رسید.

در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری ۵ وزنه‌بردار برتر رده‌بندی سینکلر برنده جوایز یورویی مسابقات شدند. بر این اساس واروارا کوزمینوا از روسیه ۲۰۰۰ هزار یورو، فاطمه کشاورز از ایران ۱۵۰۰ یورو، جباروا از ازبکستان ۱۰۰۰ یورو، سیده الهام حسینی از ایران ۷۵۰ یورو و الهه رزاقی از ایران ۵۰۰ یورو جایزه دریافت کردند.

 

 

 

کدخبر: 12999


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise