جمعه، 26 اسفند 1401 - 10:31

زنگ خطر تغییر معنای واقعی برخی واژگان در فضای مجازی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه ورود فضای مجازی به زندگی انسان باعث شده است که بسیاری از واژگان تعریف واقعی خود را از دست بدهند و گاه تعاریف ثانویه پیدا کنند گفت: باید دوباره ادبیات را به جایگاه واقعی و مطلوب گذشته خود رساند زیرا با فاصله گرفتن از ادبیات اصیل فارسی هویت و حکمت نیز کم رنگ و نوجوانان به پوچی گرایش پیدا می‌کنند و این زنگ خطری است که باید هر چه سریع‌تر برای آن چاره‌اندیشی کرد.

  • بانوان پلاس- امیدبانوان؛ ایسنا نوشت: نشست صمیمیانه بانوان شاعر و نویسنده با معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده به مناسبت بزرگداشت پروین اعتصامی در خانه شعر و ادبیات برگزار شد که انسیه خزعلی در این نشست با بیان اینکه، دور شدن از ادبیات فاصله گرفتن از حکمت را در پی دارد، گفت: شما بانوان شاعر و نویسنده در مسیر ادبی پیشرو هستید و امیدوارم برگزاری این گونه نشست‌ها آغازی برای حرکت‌های بزرگتری جهت انس با میراث ادبی ما که غنی از حکمت و مبانی تربیت است باشد. معاونت امور زنان و خانواده تا جاییکه بتواند در عرصه ادبیات و قلم از بانوان فرهنگی پشتیبانی می‌کند.
  • وی افزود: ترجمه کتاب‌های زنان نویسنده برای دیگر کشورها نیز می‌تواند به معرفی و گسترش ادبیات ما کمک کند. از این رو شما فرهیختگان می‌توانید با ارائه طرح‌ها ‌و ایده‌ها در زمینه انتشار آثار برتر در جهت رشد این عرصه گام بردارید
  • وی با تاکید بر اینکه باید حس مسئولیت بیشتری نسبت به ادبیات کودک و نوجوان داشته باشیم، گفت: باید به مساله مغفول مانده کودکان و نوجوانان در حوزه ادبیات توجه بیشتری کرد. حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان بسیار مهم است و اگر شما فرهیختگان ادبی در این زمینه پیشنهادی دارید ارائه دهید. اینکه برخی دوستان اظهار می دارند که نوجوانان از ادبیات لذت نمی‌بردند و کلاس ادبیات برایشان خسته کننده است نشان کم کاری ها در ارائه و عدم استفاده از روش های مناسب مطابق روحیه و ذوق نوجوانان در دریافت مطالب است.
  • خزعلی، با بیان اینکه ورود فضای مجازی به زندگی انسان باعث شده است که بسیاری از واژگان تعریف واقعی خود را از دست بدهند و گاه تعاریف ثانویه پیدا کنند گفت: باید دوباره ادبیات را به جایگاه واقعی و مطلوب گذشته خود رساند زیرا همانطور که گفته شد با فاصله گرفتن از ادبیات اصیل فارسی هویت و حکمت نیز کم رنگ و نوجوانان به پوچی گرایش پیدا می‌کنند و این زنگ خطری است که باید هر چه سریع‌تر برای آن چاره اندیشی کرد
  • خزعلی با بیان اینکه سعی می‌کند تا مساله جشنواره پروین اعتصامی را پیگیری کند تا دوباره احیاء و با کیفیت بهتری نسبت به گذشته برگزار شود، تصریح کرد: زنان در حوزه ادبیات و نویسندگی بسیار پیشرفت کرده‌اند و در این عرصه و حداقل در مقیاس کمی شکاف جنسیتی به‌طور کامل از بین رفته است، اگرچه شاید از نظر کیفیت تفاوت‌هایی به دلیل مشغله‌های چندگانه بانوان وجود داشته باشد.
  • وی ادامه داد: در واقع در مباحث ادبی و هنری هم نباید میان زنان و مردان مقایسه یکسان وجود داشته باشد زیرا زنان بجز مسئولیت در خانه مسئولیت اجتماعی را هم عهده‌دار هستند که باید سالم و امن نگه داشته شود، از این‌رو معاونت زنان تا جاییکه بتواند در عرصه ادبیات از بانوان در حیطه فرهنگ و هنر پشتیبانی می‌کند بنابراین شما با ارائه طرح‌ها ‌و ایده‌ها و یا داوری در زمینه انتشار کتاب‌های چاپ شده اقدام و معاونت زنان با حمایت‌های خود در جهت رشد این عرصه گام بر می‌دارد.
  •  

کدخبر: 13044


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise