شنبه، 27 اسفند 1401 - 18:38

تفاهم‌نامه ساخت 50 مدرسه به همت خیرین در البرز امضا شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با خیرین گرامی آقایان نصر و فولادوندی، ۵۰ مدرسه در نقاط مختلف استان ساخته خواهد شد.

البرز- امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ مدرسه ۱۲ و یک سالن چند منظوره ورزشی فرهنگی در محمدشهر و انعقاد تفاهم‌نامه ساخت ۵۰ مدرسه در استان به همت خیرین، که روز شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت، ضمن تبریک حلول بهار طبیعت و قرآن، افزود: از ابتدای نهضت مدرسه‌سازی در حدود یک سال پیش تاکنون تعداد ۵۰ فضای آموزشی و پرورشی با ۴۳۱ کلاس درس و ۵۸ هزار و ۳۷۴ متر مربع زیربنا بهره‌برداری شده است. 

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۴۷ پروژه فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی( ۵۱۳ کلاس درس با زیر بنای ۸۸۰۶۷ متر مربع) در استان البرز در دست اقدام و تکمیل است. 

عبداللهی گفت: حضور موثر خیرین نیک اندیش و گرانقدر در مسیر نهضت مدرسه‌سازی در قالب ساخت فضاهای آموزشی و یا اهدای زمین مناسب فضای آموزشی تاکنون پویا و ثمربخش بوده و امید که تداوم داشته باشد. 

وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور تعهدات خیرین عزیز رشد ۱۰۰ درصدی داشته، افزود: در کنار این دستاوردها نهضت آسفالت مدارس، استاندارد سازی گرمایشی مدارس، و تعمیرات اساسی نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

استاندار البرز گفت: امروز نیز طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با خیرین گرامی آقایان نصر و فولادوندی، ۵۰ مدرسه در نقاط مختلف استان ساخته خواهد شد. 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت دو مدرسه در محمدشهر شهرستان کرج، افزود: خیر گرامی آقای فولادوندی متعهد شدند که این مدارس و سالن چند منظوره را تا مهر ماه سال ۱۴۰۲ به آموزش‌ و پرورش استان تحویل دهند. 

عبداللهی گفت: بر این باور هستیم که با اراده و اهتمام و وحدت موجود و توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم می‌توانیم تمامی زیرساخت‌های عقب مانده و محروم استان را ارتقا دهیم و به میانگین کشور برسیم. 

وی افزود: در این مسیر حضور و همراهی خیرین دغدغه‌مند و ارزشمند استان، بسیار موثر و گره‌گشا است. 

عبداللهی در پایان گفت: در سفر رئیس جمهور محترم به استان، متعهد شدیم که ۱۰۰ مدرسه با مشارکت خیرین ایجاد کنیم ولی با توجه به فقر استان در سرانه‌های آموزشی و پرورشی، این تعداد را به ۲۰۰ مدرسه افزایش دادیم و با جدیت تا تحقق آن کوشش خواهیم کرد.

کدخبر: 13069


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise