یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 12:18

قوانین روزانه

ما انسان‌ها از همان ابتدای آفرینش برای موفقیت و بقا نیازمند اتصال به واقعیت و شناخت و آگاهی از آن بوده‌ایم.

کتاب خوب – امید بانوان؛‌ ما برای شناخت دقیق و صادقانهٔ خود وقت نگذاشته‌ایم، از ضعف‌ها و کاستی‌هایمان چشم‌پوشی کرده‌ایم و در نهایت درگیر الگوهای رفتاری مخربی شده‌ایم که توان رهایی از آن‌ها را نداریم. ادامه یافتن این روند، به تکرار اشتباهات، تصمیمات غیرواقع‌بینانه و گام‌های نادرست دامن زده و در نتیجه به افرادی تلخ، سرگشته و آسیب‌دیده تبدیل می‌شویم.

کتاب قوانین روزانه شما را از این الگوهای سمی باز خواهد داشت و بار دیگر به واقعیت متصل‌تان می‌کند. با مطالعهٔ این کتاب، خواننده از بند توهمات و باورهای نادرستی که سال‌ها در ذهن و ضمیرش جا خوش کرده رهایی می‌یابد. در کنار این، قوانین روزانه به شما کمک می‌کند تا واقع‌بین‌تر، هوشیارتر و حساس‌تر شوید.


درباره کتاب قوانین روزانه

«رابرت گرین» نویسنده پرفروش شماره یک نیویورک تایمز است و این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش وی بر روی موضوعاتی چون قدرت، متقاعد‌سازی، استراتژی، چیرگی و سرشت انسان و همچنین چکیدهٔ تمام درس‌های کتاب‌های قبلی رابرت گرین است.

نسخۀ فارسی کتاب The Daily Laws با خرید حق انحصاری ترجمه و انتشار در ایران از ناشر اصلی، Inkwell Management LLC با نام «قوانین روزانه: ۳۶۶ کاوش ذهنی دربارۀ قدرت، اغواگری، استراتژی، چیرگی و سرشت انسان» توسط نشر نوین منتشر می‌شود.

خلاصه‌ای از آنچه در کتاب قوانین روزانه خواهید خواند:

قوانین روزانه شما را که قهرمان این داستان هستید، راهی سفر مشابهی به سرزمینی می‌کنید که در آن انواع و اقسام تیپ‌های سمی و خطرناک حضور دارند و باعث می‌شوند در توهمات و ساده‌لوحی‌های خویش بازنگری کنید.

با مطالعهٔ و استفاده از این کتاب شما می‌توانید در نبردهای پیش‌رویتان در زندگی سرسخت‌تر باشید و پایداری بیشتری از خودتان نشان دهید. به‌این ترتیب، دیدن دنیا و آدم‌ها به همان شکلی که هستند شما را لبریز از حس و شعف و آرامش خواهد کرد.

سه ماههٔ اول

با مطالعهٔ سه ماههٔ اول کتاب می‌توانید از شر تمام صداهای مزاحم بیرونی که به شما دستور می‌دهند چه کاری انجام دهید خلاص شوید و در عوض به صدای درونی خود متصل شوید؛ به آنچه از شما فردی خاص و منحصربه‌فرد می‌سازد و به هدف و رسالت فردی‌تان در زندگی. با ایجاد این اتصال نوعی قطب‌نما و راهنمای دورنی برای انتخاب‌ها و تصمیمات شغلی خود خواهید داشت. در این بخش تاکید بر این است که آنچه اهمیت دارد پشتکار، استمرار، ثابت‌قدمی و در راس همة این‌ها، میل و اشتیاق برای یادگیری شماست نه پول یا تحصیلات.

سه ماههٔ دوم

در مطالب سه ماههٔ دوم کتاب خواهید آموخت که ذات سیاسی محیط کار را بهتر درک کنید و متوجه شوید که چقدر خطرناک است اگر فریب ظاهر دلنشین و خوشایند آدم‌ها را بخورید. می‌آموزید تیپ‌های سمی را پیش از اینکه احساساتتان درگیر آنها شود شناسایی کنید و همچنین یاد می‌گیرید چطور دست افراد فریبکار بخوانید و بر آن‌ها چیره شوید.

سه ماههٔ سوم

با مطالعهٔ مطالب سه ماه بعدی کتاب، با متقاعدسازی و تاثیرگذاری واقعی آشنا خواهید شد؛ برای دستیابی به این هدف، فکر نکنید باید اول منافع خود را در نظر بگیرید و هرآنچه در ذهن دارید بیان کنید، بلکه باید وارد دنیای ذهنی طرف مقابل شوید و به ارضای منافع او بیندیشید. همچنین با مطالعه این بخش یاد می‌گیرید در زندگیتان به یک استراتژیست عالی تبدیل شوید و اهداف و مقاصد والایی را که دارید با تدبیر و چاره‌جویی به جلو هدایت و بهترین نتابج را کسب کنید.

سه ماههٔ چهارم

مطالعهٔ سه ماههٔ نهایی به شما کمک می‌کند تا بتوانید انگیزه‌ها و محرک‌های پنهان رفتار انسان‌ها را درک کنید. اینکه چگونه دربارهٔ هویت و کیستی خود تأمل کنید و می‌فهمید که صرفاً انسانی هستید که مانند بقیهٔ آدم‌ها کاستی‌ها و ایراداتی دارد.

به‌این ترتیب، نه‌تنها همدلی و پذیرشتان در برابر سایر افراد افزایش می‌یابد، بلکه یاد می‌گیرید الگوهای منفی و مخرب خودتان را اصلاح کنید و به انسان بهتری تبدیل شوید. همچنین با استفاده از این قسمت می‌توانید از طریق مواجهه با عمیق‌ترین ترس‌هایتان دربارهٔ مرگ، خود را به‌سوی طبیعت بی‌نظیر زندگانی بگشایید، قدر هر لحظه را بدانید و والایی و بی‌کرانگی حیات خود را با تمام وجود درک کنید.

قواینن روزانه هر ماه یک موضوع محوری را دنبال می‌کند:

فروردین: ماموریت زندگی شما: زمینه را برای چیرگی فراهم کنید.

اردیبهشت: شاگردی ایده‌آل: دگرگون کردن خودتان

خرداد: استاد چیره‌دست در کار: به‌کارگیری مهارت‌ها در عمل و دستیابی به چیرگی

تیر: درباری کارکشته: ورود به بازی قدرت

مرداد: شناسایی فریبکاران و حقه‌بازان: تشخیص تیپ‌های سمی و …

شهریور: مهارت متعالی: تسلط بر هنر تدبیر و چاره‌گری

مهر:  شخصیت اغواگر: نفوذ به قلب و ذهن دیگران

آبان: متقاعدکنندۀ ماهر: کاستن از مقاومت دیگران

آذر: استراتژیست برتر: نجات از منجالب تاکتیکی

دی: خویشتن هیجانی: پذیرش نیمۀ تاریک درون

بهمن: خویشتن منطقی: دستیابی به خویشتن‌داری

اسفند: والایی: توسعه بخشیدن به ذهن تا نهایت مرزهای آن

قوانین روزانه را چگونه بخوانید؟

این کتاب را می‌توانید از هر قسمتی که دلخواهتان است آغاز کنید و نیازی نیست حتما به‌ترتیب پیش بروید. اما نویسندهٔ کتاب پیشنهاد می‌کند که بهترین حالت برای مطالعهٔ قوانین روزانه، این است که هر روز موضوع مطابق با تاریخ همان روز را مطالعه کنید. مثلا اگر امروز ۲۰ اسفند است، از مطلب ۲۰ اسفند شروع به خواندن کنید.

کدخبر: 13073


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise