یکشنبه، 28 اسفند 1401 - 14:10

برنامه پایگاه‌های انتقال خون البرز در تعطیلات نوروز

معاون فنی اداره کل انتقال خون البرز گفت: پایگاه مرکزی انتقال خون این استان در ایام نوروز فعال است.

البرز- امید بانوان؛‌ پریسا کابلی روز یکشنبه ۲۸ اسفند اظهار کرد: پایگاه مرکزی انتقال خون البرز واقع در ۴۵ متری گلشهر کرج در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت هشت صبح الی ۱۵ و روزهای دوم و سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ از ساعت هشت صبح الی ۱۷ و از پنجم الی دهم فروردین ماه سال آینده در دو نوبت هشت صبح الی ۱۴ و بعد از ظهر از ساعت ۱۸ الی ۲۳ فعال است.

وی اضافه کرد: همچنین پایگاه مرکزی انتقال خون البرز روز ۱۲ فروردین ماه سال آینده از ساعت هشت صبح الی ۱۷ به اهدا کنندگان خدمات ارائه می کند.

کابلی خاطرنشان کرد: هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان با کاهش مراجعه اهداکنندگان مواجه می شویم که مقارن شدن تعطیلات نوروز با این ایام می تواند کاهش مراجعه و در نتیجه کاهش ذخایر خونی را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در زمان حاضر وضعیت ذخایر خون در استان البرز قابل قبول است اما در تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان احتمال کاهش ذخایر خونی به ویژه گروه های منفی و پلاکت قابل پیش بینی است.

کابلی اظهار کرد: با تمهیداتی که سازمان انتقال خون برای این ایام در نظر گرفته است ، کارکنان انتقال خون در پایگاه مرکزی واقع در گلشهر کرج، در تعطیلات نوروز صبح ها و همچنین پس از افطار آماده خونگیری از اهداکنندگان و روزه داران خواهند بود.

این مسئول توضیح داد: انتظار می رود مردم نوعدوست استان البرز در ایام نوروز نیز یاری رسانی به بیماران نیازمند را فراموش نکنند.




کدخبر: 13077


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise