سه‌شنبه، 22 فروردین 1402 - 12:52

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران:

۲۱ منتخب استانی به رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت معرفی می‌شوند

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه شعار محوری هفته جوانی جمعیت، «سهم من از جوانی ایران؟» تعیین شد از معرفی ۲۱ برگزیده استانی، در مجموع بخش‌های هفتگانه، برای شرکت در ارزیابی جایزه ملی جوانی جمعیت به دبیرخانه کشوری خبر داد.

شهربانو. امید بانوان؛ «سمیه قاسمی طوسی» امروز در جلسه جوانی جمعیت استان ضمن تبریک ایام و قبولی طاعات و عبادات، گفت: برابر ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایزه ملی جوانی جمعیت به‌عنوان نخستین رویداد ملی در ابعاد  علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه جمعیت کشور شناخته می‌شود و بر اساس ماده قانون مورد اشاره، اهدای جایزه به محورهای خانواده، فعالان رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان صورت می‌پذیرد.

 وی افزود: دو شاخص «رشد ازدواج و فرزندآوری در بین کارکنان این سازمان‌ها و نهادها طی سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱» و« عملکرد رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان در اجرای قانون جوانی جمعیت» مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند و در نهایت منتخبان شناسایی و معرفی می‌شوند.

 قاسمی طوسی، با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از این طرح پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین‌ها است.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، افزود: در جلسه ستاد استانی رویداد جایزه جوانی جمعیت، مسئولیت دبیری به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سپرده شد و همچنین کمیته داوری  با مسئولیت اداره‌کل امور بانوان و کمیته اطلاعرسانی با مسئولیت صدا و سیما تعیین شد.

 این مسئول با اعلام اینکه رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت، از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ اردیبهشت قبل از رویداد جایزه ملی جمعیت برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سی‌ام اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری که در تقویم، روز ملی جمعیت نام‌گذاری شد است از این‌رو هفته منتهی به این روز به‌عنوان "هفته ملی جمعیت" نام گرفت.

 قاسمی طوسی افزود: هفته ملی جمعیت از ۲۴ اردیبهشت شروع می‌شود و قرار است جشنواره جایزه ملی جوانی جمعیت در روز ۳۰ اردیبهشت برگزار شود.

 وی در معرفی روز شمار هفته ملی جوانی جمعیت گفت: روزهای هفته مذکور به ترتیب رسانه و جوانی جمعیت، مدیران و جوانی جمعیت، خانواده موفق و جوانی جمعیت، دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، نخبگان و جوانی جمعیت و گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت نامگذاری شد.

 مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده از تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تک‌فرزندی و عوارض آن، مقابله با مساله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاوردها و پیامدها به‌عنوان محورهای محتوایی پیشنهادی برشمرد.

کدخبر: 13345


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise