چهارشنبه، 23 فروردین 1402 - 11:08

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری:

رویداد جایزه ملی و استانی جمعیت اواخر اردیبهشت در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری رویداد جایزه ملی و استانی جمعیت در اواخر اردیبهشت امسال خبر داد.

شهربانو. امید بانوان؛ «زهرا کوهی» در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد جایزه ملی و استانی جمعیت، گفت: رویداد جایزه ملی جمعیت، نخستین رویداد علمی، فرهنگی و اجتماعی ملی در حوزه جمعیت است که در راستای فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، اواخر اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می شود.

وی گفت: یکی از شاخص‌های اصلی سنجش در این رویداد، بررسی آمار ازدواج و فرزندآوری و شاخص دوم عملکرد بخش‌های مختلف در اجرای قانون جوانی جمعیت است.

دبیر ستاد جمعیت استان افزود: این رویداد هفت بخش نخبگان، رسانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌ها، مدیران، موسسات مردمی و شرکت‌ها را شامل می‌شود و آثار ارائه شده توسط تیمی مرکب از 7 نفر و با پایش دو کمیته اجرایی به مسئولیت ورزش و جوانان و کمیته علمی و ارزیابی به مسئولیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارزیابی خواهند شد.

وی هدف از اجرای این رویداد را پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین ها در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و نخبگان اعلام کرد.

کوهی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری منبی بر فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، برگزاری این رویداد را در راستای اجرایی کردن ماده 19 قانون جوانی جمعیت، فرهنگسازی در زمینه افزایش جمعیت (ازدواج و فرزندآوری) و ارج نهادن به زحمات مراجع مرتبط عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه نه ماهه سال‌های 1400 و 1401، شاهد کاهش موالید در کشور بودیم، گفت: استان آذربایجان شرفی جزو 5 استان سالمند کشور است و این نگرانی وجود دارد که بر اثر بی توجهی و نداشتن برنامه خاص و جدی نگرفتن بحران، به سیاه چاله پیری جمعیت گرفتار شویم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی افزود: رسانه‌های استان در تولید و انتشار محتواهای مرتبط با جوانی جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و ازدواج می‌توانند کمک موثری در اقدام و عمل حوزه جوانی جمعیت استان و فرهنگ‌سازی کرده و همچنین محورهای ارزیابی رسانه‌ها در این راستا باشند.

کدخبر: 13356


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise