پنجشنبه، 24 فروردین 1402 - 14:09

با شعار«سهم من از جوانی ایران؟»

رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» در استان البرز برگزار می‌شود

«معصومه آقایی» مشاور استاندار البرز از برگزاری رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» خبر داد و گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز به عنوان پرچم‌دار و دبیر این رویداد ملی در استان نقش‌آفرینی می‌کند.

البرز. امیدبانوان؛ «معصومه آقایی» در نشستی که صبح پنجشنبه.24 فروردین ماه. با حضور برخی مدیران دستگاه‌های دولتی و مشاور امور بانوان فرمانداری‌های استان برگزار شد، ضمن اعلام شرایط برگزاری این رویداد گفت: رویداد «جایزه ملی جوانی جمعیت» به صورت کشوری در اواخر اردیبهشت ماه  برگزار و 21 برگزیده استانی به دبیرخانه کشوری این رویداد معرفی خواهند شد.

آقایی اظهار داشت: از آنجایی که 30 اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «روز ملی جمعیت» در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، از 24 تا 30 اردیبهشت روزشمار این هفته به ترتیب «رسانه و جوانی جمعیت»، «مدیران و جوانی جمعیت»، «خانواده موفق و جوانی جمعیت»، «دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت»، «شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت»، «نخبگان و جوانی جمعیت» و «گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت» در تقویم این هفته نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: در راستای این نامگذاری، هفت کمیته شامل: رسانه، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، نخبگان، خانواده، دستگاه‌های اجرایی، مدیران و کمیته گروه‌های مردم نهاد برای برپایی شایسته هفته جوانی جمعیت و رویداد ملی جایزه جوانی جمعیت در البرز تشکیل شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در تشریح این رویداد گفت: این 7 گروه در محورهای تعیین شده  به تولید محتوای مناسب و برنامه‌ریزی دقیق برای ترویج فرهنگ تحکیم بنیان خانواده و مبارزه با بحران جمعیت می‌پردازند که از هر گروه 3 نفر و درنهایت 21 برگزیده به دبیرخانه کشوری معرفی می‌شوند.

وی تاریخ معرفی برگزیدگان کشوری را 30 اردیبهشت همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها اعلام کرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز مهم‌ترین محورهای محتوایی پیشنهادی این رویداد را ازدواج به‌هنگام، تقویت ساحت مادری، تحکیم بنیان خانواده، تقویت نشاط درون خانواده، آگاهی از تک‌فرزندی و عوارض آن، مقابله با پدیده سقط جنین، ناباروری و راهکارهای حل آن نام برد.

آقایی با بیان اینکه این طرح با شعار «سهم من از جوانی ایران؟» برای نخستین‌بار در کشور برگزار می‌شود، هدف از اجرای آن را  پایش و ارزیابی عملکرد مراجع مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و انتخاب برترین‌ها دانست.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین رویدادهایی به فضاسازی و جریان‌سازی درست بیانجامد و در فرصت کم پیش رو بتوان در جهت مبارزه با بحران جمعیت در کشور تدبیر صحیحی اندیشید.

گفتنی است در پایان، هر یک از مدعوین که به عنوان اعضای اجرایی ستاد استانی رویداد جایزه جمعیت و جوانی در این نشست شرکت کرده بودند، به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

کدخبر: 13382

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise