دوشنبه، 11 اردیبهشت 1402 - 08:27

مطالعه محققان دانشگاه بوستون نشان می‌دهد؛

صاف کننده‌های مو بر باروری زنان تاثیر می‌گذارند

طبق یک مطالعه جدید، صاف کننده‌های مو ممکن است اندکی بر باروری تأثیر بگذارند.

دخترانه-همسرانه-مادرانه. امیدبانوان؛ به نقل از مدیسن نت نوشت، تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه بوستون نشان داد که این صاف کننده‌های شیمیایی موسوم به ریلکسرهای مو ممکن است بر توانایی فرد برای باردار شدن تأثیر بگذارند. این نتایج مبتنی بر شواهد در مورد اثرات مواد شیمیایی موجود در محصولات زیبایی بر سلامت باروری است.

«لورن وایز»، نویسنده ارشد این مقاله، گفت: مطالعه ما بر اهمیت گسترش تحقیقات در مورد اثرات استفاده از محصولات زیبایی بر سلامت باروری تأکید می‌کند.

طبق این تحقیق، افراد سیاهپوست و اسپانیایی تبار نسبت به سایر گروه‌های نژادی و قومی بیشتر در معرض خطر هستند چرا که بواسطه انطباق با هنجارهای زیبایی اروپامحور بیشتر خودشان را در معرض این گونه مواد قرار می‌دهند.

محققان داده‌های نظرسنجی را در مورد استفاده از صاف کننده مو در بین افرادی که قصد بارداری داشتند در مطالعه آنلاین بارداری بررسی کردند.

از سال ۲۰۱۳، این مطالعه افراد را در سراسر آمریکای شمالی ثبت نام کرد و از قبل از لقاح تا شش ماه پس از زایمان آنها را دنبال کرد.

بررسی فعلی شامل بیش از ۱۱۰۰۰ شرکت کننده با اطلاعاتی در مورد استفاده از این محصولات از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ بود.

شرکت‌کنندگانی که گزارش کردند از صاف کننده‌ها استفاده کرده‌اند، احتمالاً مسن‌تر، تحصیلات و درآمد سالانه کمتر، شاخص توده بدنی بالاتر، سیگاری، مجرد و از ساکنان جنوب ایالات متحده بودند. همچنین احتمال بیشتری داشت که باردار شدن آنها بیشتر طول بکشد.

بررسی‌ها نشان داد شرکت‌کنندگانی که حداقل ۱۰ سال یا حداقل پنج بار در سال از صاف کننده‌ها استفاده کردند، کمترین میزان باروری را داشتند.

بر اساس این مطالعه، فتالات‌ها، فنول‌ها و پارابن‌ها تعدادی از مواد شیمیایی موجود در صاف کننده‌ها هستند که ممکن است منجر به بروز این مشکلات باروری شوند.

 

کدخبر: 13575


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise