پنجشنبه، 14 اردیبهشت 1402 - 15:47

استاندار البرز در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی

ایران در تولید واکسن تب برفکی به خودکفایی رسید

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: واحدهای دانش بنیان در البرز پویا و پرظرفیت هستند و با تمام توان از روند راه اندازی و توسعه آنها حمایت می‌کنیم.

نظرآباد . امیدبانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در مراسم افتتاح بزرگ‌ترین خط تولید واکسن تب برفکی با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور که روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد از فعالیت این واحد با ظرفیت ۴۰ میلیون دز در سال خبر داد.

وی ادامه داد: محققان جوان کشورمان  در این شرکت موفق به کسب دانش و تولید واکسن تب برفکی شده اند.

عبداللهی گفت: این سایت تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده که از این میزان ۳۰ درصد توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق توسعه فناوری‌های نوین و بانک صادرات و ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت و پویایی شرکت‌های دانش بنیان در استان، افزود: با تمام توان از راه‌اندازی و توسعه واحدهای دانش بنیان حمایت می‌کنیم و در چارچوب اختیارات خود موانع آنها را رفع می کنیم.


لازم به ذکر است که با تولید واکسن تب برفکی در این سایت  سالانه ۶۰ میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری می‌شود، با برنامه ریزی‌های انجام شده علاوه بر تامین نیاز داخل، قابلیت ارز آوری سالانه ۲۰ میلیون دلار برای کشور را  خواهد داشت.

همچنین به منظور اجرای پروژه سایت تولید تب برفکی، ۳۸ شرکت تولید کننده محصولات مرتبط با ساخت اتاق تمیز طی دو سال گذشته به صورت غیر مستقیم اشغال زایی به همراه داشته و با بهره‌برداری کامل این خط تولیدی، اشتغال زایی بالغ بر ۸۰ نفر نیروی متخصص فارغ التحصیلان مرتبط با حوزه بیوتکنولوژی ایجاد خواهد شد.

واکسن تب برفکی در دام‌های سبک  و سنگین مورد استفاده می گیرد که نیاز کشور به این واکسن ۵۰ میلیون دوز در سال است که پیش از راه اندازی این سایت ۲۰ میلیون دوز واکسن به کشور وارد می‌شد.



کدخبر: 13614


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise