سه‌شنبه، 19 اردیبهشت 1402 - 16:43

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری:

کاهش ۲۱ درصدی طلاق در استان البرز

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری البرز ضمن اعلام آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در استان البرز گفت: آمار طلاق در البرز ۲۱ درصد کاهش یافته است.

البرز. امید بانوان؛‌  «محمد جواد کاظمینی» با بیان این مطلب در اولین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال گذشته با تلاش‌های صورت پذیرفته و راه‌اندازی مراکز جدید ۲۱ درصد کاهش ثبت طلاق در استان داشتیم و بر تعامل دستگاه‌ها در خصوص اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش طلاق تأکید شد.

در این نشست محور‌های هفتگانه برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق، اهمیت و ضرورت اجرای طرح بهبود و مراقبت از روابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در استان با محوریت بهزیستی استان ارئه شد و مقرر گردید تا کلیه دستگاه‌ها و ارگان‌های در جهت پیشبرد بهینه طرح با بهزیستی به عنوان دستگاه اصلی مجری طرح همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

همچنین موضوع اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به برنامه‌های پیشگیری و کنترل طلاق در زمینه‌های مشاوره و آموزش بررسی و عملیاتی شدن آن مورد تأکید قرار گرفت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان جهت پیگیری و نظارت بر تحقق این موضوع تعیین شد.

در ادامه نشست کاظمینی بر ارتقا کمی و کیفی دوره‌های آموزش و مشاوره اجباری قبل از ازدواج توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد و در این راستا مقرر شد، دانشگاه در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدام نماید.

گفتنی است این نشست با حضور محمدی سیرایی معاونت آسیب‌های اجتماعی، توکلی سرپرست معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان و نمایندگان ارگان‌ها ودستگاه‌های معین و همکار طرح کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.

کدخبر: 13676


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise