جمعه، 22 اردیبهشت 1402 - 16:00

امام جمعه کرج:

در شاهنامه هم به حجاب اشاره شده است

امام جمعه کرج گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخش‌های مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است.

البرز. امیدبانوان؛‌ آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت کرج با اشاره به فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق امام تبیین و مقاومت بود.  ایشان  در راه تبیین قدم‌های بزرگی برداشت و در مسیر مبارزه با طاغوت از روش مقاومت استفاده کرد تا بتواند شیعه را حفظ کند و از شیعیان دفاع کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مقاومت در برابر استکبار و تبیین حقایق دینی و حفظ ارزش‌های اسلامی به علمای دین رسیده و به مردم منتقل شده بیان کرد: در ۲۰۰  سال اخیر ما شاهد موارد زیادی از بصیرت و تبیین و مقاومت علمای دینی در برابر دسیسه‌های دشمنان بودیم که از جمله آن‌ها لغو قرارداد کاپیتولاسیون در ۲۳ اردیبهشت سال ۵۷ بود که حرکتی استعماری بود که لغو شد.

ضرورت حفظ فرهنگ ایرانی و زبان فارسی

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه البرز با اشاره به فرا رسیدن ۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی گفت : زبان فارسی را باید از نفوذ واژه‌های بیگانه حفظ کرد.

وی با اشاره تلاش‌های فردوسی شاعر ایرانی برای حفظ ادب و زبان فارسی گفت: اگر تمدنی در پاسداری از مرزهای فرهنگی خود بی تفاوت باشد در فرهنگ بیگانه غرق خواهد شد.

امام جمعه کرج بیان کرد: امروز در جامعه بحث عفاف و حجاب مطرح است. برخی، بانوان ایرانی را بدون عفاف و حجاب معرفی می‌کنند در حالیکه در شاهنامه اشعاری در وصف حجاب زن ایرانی آمده است.

امام جمعه کرج گفت: کسانی که مروج فرهنگ بی‌حجابی هستند در زمین دشمنان بازی می‌کنند. طبق گزارش‌ها برخی دستگاه‌ها در زمینه مقابله با بی‌حجابی ترک فعل دارند و کار خود را درست انجام نمی‌دهند که در استان البرز از مسئولان، اصناف و دستگاه قضا انتظار بیشتری داریم.

وی افزود: ما مردم متدین و صبوری داریم که نظاره گر اقدامات دستگاه‌ها هستند و انتظار برخورد قاطع و عاجل را دارند.

کاهش جمعیت از تبلیغات دشمنان است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جمعیت و زاد‌آوری اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام کاهش نرخ زاد آوری و جمعیت را در جامعه اسلامی تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمنان برای مبارزه با عظمت ایران اسلامی و سلطه بر منابع با افزایش جمعیت مقابله می‌کنند که افراد کم اطلاع در این مسیر با آنها همکاری دارند؛ یکی از فرصت های امیدآفرین یک کشور منابع انسانی است که منشا سربلندی آن می‌باشد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: دشمنان بر اساس نقشه استعماری طی سال‌ها چه ظلم‌هایی به جامعه اسلامی کردند؛ با تبلیغ ازدواج نکنید و با تبلیغات هدفمند و حساب شده مقدمات ازدواج را پر هزینه کردند و سن ازدواج را بالا بردند.

وی ادامه داد: با افزایش سن ازدواج، فرزند آوری از بین می‌رود یا بعد از اینکه ازدواج کردند مقدمات برای منصرف شدن از فرزندآوری را فراهم کردند.

امام جمعه کرج بیان کرد: هزینه‌های فراوان، حس فرزندآوری را از زوجین می‌گیرد و یا ترغیب به سقط جنین می‌کند که علمای شیعه و سنی با نگاه قرآنی و دینی نسبت به تهدید نسل هشدار داده‌اند.

وی یادآور شد: در قرآن مجید درخصوص امر ازدواج دستورات شرعی صادر شده است و انسان‌ها به امر مقدس ازدواج تشویق و ترغیب شده اند.


کدخبر: 13705


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise