شنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 14:18

۹۰ گونه پرنده در تالاب صالحیه ثبت و شناسایی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: همزمان با بارندگی‌های مناسب در ماه‌های اخیر حضور بیش از ۹۰ گونه مختلف از پرندگان زیبا در این تالاب ثبت و شناسایی شده است.

نظرآباد. امیدبانوان؛ «محمد محمودی» روز شنبه همزمان با روز جهانی پرندگان مهاجر، به میزبانی تنها تالاب فصلی استان البرز از پرندگان مهاجر اشاره کرد و افزود: ۲۳ اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر در اکثر کشورهای جهان مورد توجه دوستداران علاقهمندان و متخصصان طبیعت است و در ایران نیز علاقمندان زیادی از تالاب ها بازدید می‌کنند.

محمودی گفت: امسال نیز روز جهانی پرندگان مهاجر با «شعار آب حفظ حیات برای پرندگان» تعیین شده زیرا آب از مهمترین وحیاتی ترین عناصر حیات زیستگاه پرندگان است.

وی هدف از این نامگذاری و برنامه‌هایی که به این مناسبت تدارک دیده می‌شود را تأکید بر مشارکت فعال در حفاظت از پرندگان مهاجر دانست و افزود: برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر به منظور آگاه کردن مردم به درک اهمیت حضور پرندگان در محیط‌های طبیعی و ترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر است.

محمودی گفت: تالاب فصلی صالحیه تنها تالاب فصلی استان البرز می باشد که تاکنون پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی همچون فلامینگو و غاز خاکستری در منطقه مشاهده شده است. همچنین پرنده «چوب پا» نماد تالاب صالحیه است و این پرنده زیبا در این تالاب به وفور وجود دارد و زاد آوری می کند.

در این روز بیش از صدها نفر از علاقه‌مندان و دوستداران پرندگان و مسئولان از پرندگان زیبای تالاب فصلی صالحیه بازدید کردند و برای حمایت و حفاظت پرندگان عهد و میثاقی مجدد بستند.

کدخبر: 13714


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise