یکشنبه، 24 اردیبهشت 1402 - 18:08

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده :

لازمه اثرگذاری در حوزه زنان استفاده از رسانه فعال است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به لزوم گسترش اشتغال‌زایی بانوان سرپرست خانوار، از تخصیص بودجه چندبرابری حوزه اشتغال‌زایی به استان‌هایی خبر داد که دارای سابقه درخشان در دور اول سفر استانی بودند

 سیاست. امیدبانوان؛ بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست سراسری مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌های کشور که امروز در وزارت کشور برگزار شد، بر لزوم فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی توسط بانوان تاکید کرد.

  وی با اشاره به اینکه زنان توانمندی‌های بالقوه فوق‌العاده‌ای دارند، افزود: با به فعلیت رساندن این توانمندی‌ها می‌توانیم شاهد تحول عظیم در عرصه فرهنگی کشور از جمله اصلاح الگوی مصرف، افزایش تولیدات در حوزه اشتغال‌زایی بانوان توانمند خانه‌دار، توسعه کسب‌وکار پایدار خانواده‌محور و همچنین جلوگیری از اسراف و تجمل‌گرایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باشیم.

 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت جوان‌سازی جمعیت تاکید کرد و گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی جمعیت، مسئله جلوگیری از سقط جنین نیازمند فرهنگ‌سازی موثر توسط بانوان است.

 دکتر خزعلی خاطرنشان کرد: لازمه اثرگذاری وسیع در حوزه بانوان و خانواده به کارگیری رسانه فعال بوده که البته دشمن این مهم را جدی گرفته است. در واقع علی‌رغم اینکه فعالیت‌های چشمگیری در استان‌ها انجام می‌شود اما در حوزه رسانه، غفلت شده است.

 در این نشست سراسری، مسائل مختلفی از قبیل کارآفرینی بانوان، مدیریت پسماندهای شهری و جوانی جمعیت مطرح و فعالیت‌های دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 در ادامه، مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استان‌های مختلف از جمله بوشهر، گلستان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان غربی به ارائه گزارشی از روند تجربه موفق خود و پیشرانی در حوزه اشتغال‌زایی بانوان که از محل مصوبات دور اول سفرهای استانی بود، پرداختند و از نگاه ویژه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نسبت به اشتغال‌زایی بانوان در استان‌ها تشکر و قدردانی شد.

کدخبر: 13746


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise