دوشنبه، 25 اردیبهشت 1402 - 20:28

امام جمعه فردیس:

تهدیدات خانواده به کل جامعه تعمیم پیدا می‌کند

امام جمعه فردیس گفت: تهدیدات خانواده منحصر در خانواده نیست و به کل جامعه تعمیم پیدا خواهد کرد.

فردیس. امیدبانوان؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که با موضوع تهدیدات آرامش و امنیت خانواده برگزار شد، با تبیین جایگاه خانواده در اجتماع اظهار کرد: به فرموده رسول‌الله (ص) هیچ بنیانی در نزد خدای متعال محبوب‌تر و عزیزتر از تشکیل خانواده و ازدواج نیست، بنابراین تشکیل خانواده بسیار مهم است.

وی بیان کرد: با هر آنچه باعث فروپاشی خانواده می‌شود باید مقابله کرد، در مرحله اول باید آنچه را که باعث تعالی و فروپاشی خانواده می‌شود شناسایی کرد.

 امام جمعه فردیس تصریح کرد: هدف ازدواج در قرآن همان‌طور که در آیه ۲۱ سوره روم بیان شده است، ایجاد آرامش و مودت است.

وی خاطرنشان کرد: متعاقب آرامش خانواده جامعه به یک وضعیت پایدار می‌رسد، بالعکس اگر خانواده دارای آرامش پایدار نباشد جامعه دچار تشنج خواهد شد.

وی اظهار کرد: تهدیدات خانواده منحصر در خانواده نخواهد بود و به کل جامعه تعمیم پیدا خواهد کرد.

امام جمعه فردیس بیان کرد: یکی از مواردی که خانواده و جامعه را تهدید می‌کند عدم پایبندی به عفاف و حجاب است، دستگاه‌های فرهنگی منسجم و هدفمند اقدام نکرده‌اند، بر مبنای شایسته سالاری افراد به کارگیری نشدند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیراً فرمودند به دستگاه آموزشی و فرهنگی ما جفا شد، نتیجه این عملکرد نامطلوب، اغتشاشات سال گذشته بود، مکرراً از گلایه‌مندی مردم در خصوص عفاف و حجاب به ما گزارشاتی می‌رسد.

وی متذکر شد: استانداری البرز طرحی به برای مقابله با این وضعیت ارائه شده است که وزارت کشور هم به صورت ضمنی با این طرح موافقت کرده است که باید دستگاه‌های مختلفی که برای ایشان وظایفی مشخص گردیده است که اهتمام به انجام آن داشته باشند.

کدخبر: 13763


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise