یکشنبه، 31 اردیبهشت 1402 - 13:09

جشنواره ملی مد و لباس البرز قاب هنر اسلامی در پوشش ایرانی است

دبیر جشنواره ملی مد و لباس اسلامی استان البرز گفت: تنوع آثار استان‌ها به غنای جشنواره البرز افزوده است به نحوی که ویترین و قابی از هنرهای اصیل ایرانی را در جامه پوشش اسلامی شاهد خواهیم بود.

 البرز. امیدبانوان؛ «سپیده غفاری» با اعلام این خبر افزود: تا به امروز بیش از ۱۵۰ اثر از استان‌ها تهران، گیلان، ایلام، سنندج، سمنان، بوشهر، اردبیل و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که هر یک برگرفته از معماری، هنر و صنایع دستی اقوام استان‌ها است.

 وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برای نخستین بار پرچم‌دار برگزاری این رویداد ملی شده است، افزود: با راهبری های ترسیم شده از سوی ریاست محترم کارگروه ساماندهی مد و لباس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز برنامه ویژه‌ای برای بازبینی کارهای ارسالی به دبیرخانه جشنواره خواهیم داشت.

 غفاری ضمن قدردانی از همکاری مسئولان امر در سراسر کشور برای غنای فرهنگی این رویداد ملی گفت: این جشنواره به دلیل اینکه از سراسر استان‌های کشور نمونه طرح دارد، ویترینی ارزشمند از توانمندی‌های هنرمندان ایران اسلامی در پوشش اجتماع به شمار می‌رود.

 وی بیان کرد: صرفا به تهیه یک پوشش برای عرضه در جشنواره اکتفا نشده است و با شناسایی هنرمندان و دانش آموختگان رشته طراحی و دوخت از سراسر کشور و تبیین اهمیت این رویداد و ترسیم نقشه راه، تلاش می شود این جشنواره یک تریبون ملی برای معرفی جایگاه پوشش ایرانی – اسلامی از منظر هنر اسلامی و ایرانی و اهمیت تاریخی آن باشد.

 استان البرز تابستان ۱۴۰۲ میزبان جشنواره ملی مد و لباس ایرانی و اسلامی با رویکرد تنوع آثار اقوام خواهد بود.

 

 

کدخبر: 13843


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise